Użytkownik "pawelcio" napisał w wiadomości
> Witajcie
> Sądziłem, że nowe karty graficzne ze średnio-dobrej półki radzą sobie z
> nowymi grami bez problemu, a tymczasem wygląda na to, że do obsługi
> wodotrysków trzeba chyba czegoś znacznie mocniejszego i droższego:( .
Jeśli
> to nieprawda, to prosze o weryfikację.
>
Otóż jest tu trochę racji. Jeżeli faktycznie chcesz odpalić Doom 3, Quake4,
COD2 i tym podobne tytuły z jak największą ilością detali i w dobrej
rozdzielczości, to tu juz zaczynaja się schody dla kart graficznych.
Znaczenia nabiera ilość potoków renderujących, jednostek pixel/vertex
shadder, dają znać o sobie technologie SLi i CrossFire.
(chcesz płynna animację w wysokich rozdzielczościach, pełne efekty i
fotorealizm... poszukaj testów połączonych GF7800GTX 512 lub Radeon'ów X1900
:) )
Do tego przyjąć należy, że ilość tekstury zajmują dużo miejsca w pamięci i u
Ciebie mimo że kupisz dobra kartę, "zakrztusi się" ona na pamieci ram SDR.
Procesor za szybki nie jest, ale póki co wystarczy i bardzo możliwości karty
nie będzie blokował (zobacz na www.benchmark.pl testy skalowania kart
graficznych do procesorów)
Jeżeli nie masz możliwości przejścia na zupełnie nową platformę (np.: A64
s.939 + PCI-E + DDR) albo na "formę przejściową" (A64 s.754 + AGP + DDR) kup
spokojnie GF660GT/X1600 na złączu AGP, a gry wyraźnie przyśpieszą.
Oczywiście te w DX 9.0c. W starszych tytułach wzrost wydajności nie będzie
duży.
Pozdrawiam, Wojtek H.
Received on Thu Feb 9 20:30:07 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 09 Feb 2006 - 20:51:07 MET