Re: RAM czy procesor?

Autor: jurson <gjurson_at_poczta.fm>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 10:26:07 MET

XWindowsMen napisał(a):
> !) Kupno lepszego procesora (obecnie Duron700, SocketA)
> 2) Kupno SDRAM 512MB (obecnie 256 w 2 zupełnie różnych kościach)

Ja miałem w sumie dwie podobne maszyny jedna to Duron800 + 256MB, druga
to PIII 750 i 384MB. Oba z XP. W duronie był nowy dysk i różnica w
wydajności aplikacji biurowych była znacząco na korzyść tego zestawu
mimo mniejszej pamięci. Po dołożeniu do niego jeszcze 512MB ram akurat w
biurowych zastosowaniach nie odczułem różnicy. Natomiast takie np.
Visual Studio .NET dostało znaczącego kopa.

Do biurowego oprogramowania w tej konfiguracji raczej wybrałbym szybszy
dysk, ewentualnie pamięć ale max w sumie 512MB. Więcej i tak nie
poczujesz. Jeśli masz wolny trzeci slot dokup kostkę 256MB i IMO wystarczy.

pozdrawiam,
jurson