Dnia 2006-02-10 01:02:20, encja *red* wymodziła przez port 119 co
następuje:
>> Zrobienie *edycji* obrazu przechowywanego w pamięci grafy przez *CPU*
>> jest pomysłem poronionym...
>
> Dlatego też chciałbym zobaczyć jakieś uzasadnienie, bo na razie jestem
> na nie.
Na pewno go nie zobaczysz. Choćby dlatego, że edycję takiego obrazka
trzeba zrobić na zasadzie: "przenieść z grafy do pamięci operacyjnej,
zmienić i wysłać do grafy). Gdzie tu szybkość ?
>
>> Niemniej RAM grafy może być wykorzystywany
>> do przechowywania wycinków obrazu (glifów), tekstur, itp. - i tu zapewne
>> można uzyskać pewne przyspieszenie. Także, być może, kolega klimecki ma
>> rację...
>
> Nie sądzę. Pierwsze takie wejście to może być Avalon pod Vistą, ale tam
> GUI wspomagane będzie shaderami. Wątpię, żeby obecnie Photoshop
> wyłamywał się w taki sposób, na dodatek w programie brak jakichkolwiek
> opcji umożliwiających ustawienie tych rzeczy.
> Same wymagania sprzętowe Photoshopa nie narzucają żadnych ograniczeń co
> do karty.
Te rzeczy można naprawdę zrobić w miarę łatwo i bezboleśnie (wiem, bo
sam robiłem). Z tym, że stosowalność takich zabiegów przy obróbce obrazu
(który jest przecież w pamięci operacyjnej, a nie graficznej) wydaje się
być mocno ograniczona.
Ale nie jestem programistą Adobe, Ty też nie, więc możemy co najwyżej
pogdybać ;)
-- pozdro... ____________________________________________________ [ |>|>|> sprocket | sprocket@sys.BezSpamu.pl ] [ Rafał Bartoszak | maile w HTML'u lądują w koszu ]Received on Fri Feb 10 08:05:11 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 10 Feb 2006 - 08:51:14 MET