Re: RAM czy procesor?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 00:27:49 MET

CosteC <costec@konto.nie_lubie_spamu.pl> wrote:

> Myśle, że RAM.

            Myslenie dobra rzecz, ale Ty zgadujes. Dla OO.org i typowch projektow
[a nie ksiazek na kilkaset stron do czego sluzy inne oprogramowanie]
spokojnie wystarcza 256 MB. Wieksze znaczenie ma CPU przy odpalaniu oraz
dysk.

> OO ma kiepskie zarządzanie pamięcią i żre jej straszne ilości.

            Slyszales kiedys o konfiguracji? Zmniejszasz ciut liczbe krokow undo
+ wylaczenie maszyny VM java i OO.org write zajmuje typowo ~64 MB RAM.

> Produkty MS ją drogie ale mają to zoptymalizowane.

            LOL - wlasnie jednym z wiekszych problemow MS office jest zle
zarzadzanie pamiecia - to wlasnie w wiekszosci wypadkow jest powodem
wykrzaczenia sie jego skladnikow.

> OO z tego co widze nie deallokuje pamięci po zamknięciu - proces siedzący
> w tray może zajmować nawet >100MB.

            Tez pewnie nie wiesz ze spokojnie da sie to wylaczyc. Ja przynajmniej
nie widze sensu uzywania smart starta.

> Zmiana procka była by miła ale trudna aleteż możesz spróbować. na
> jakiegoś athlona. ale przede wszystkim pamięć. dużo 512 lub więcej.

            Nie, to malo. Lepiej 4 GB dla pisemka na 2 strony :>

BTW:
Jako maszynka biurowa dziala mi AMD K6-2+ 550, VIA MVP3 i 192 MB RAM. Nawet
pod KDE 3.4 i OO.org 2.0 jak juz sie odpali dziala sobie to calkiem ladnie.
Swapa praktycznie nie allokuje, a CPU dzieki powernowd przez >95% czasu
pracy pod OO.org pracuje sobie zjechane automatycznie do 200 MHz.
Oczywiscie na AXP 2600+, nForce2Ultra 400 i 1 GB RRAM dziala to zwawiej,
ale po uruchomieniu i w trakcie pracy specjalnych roznic nie widac.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl