Re: Problem z BIS-em

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 17:23:37 MET

JU <gfdsg@dsgf.tr> wrote:

> Nie ma takich ustawień w tamtym BIOS-ie.

            A plyta obsluguje FSB133? Plyta z obsadzonym starym celeronem FSB66
mooze nie wspierac takiego FSB - to porafily tylko nowsze konstrukcje.
Jesli nie zmien na najbardziej zblizone dla tego CPU [pewnie z 66 na 100
MHz] i zapisz ustawienia. BIOSy IBMa maja to do siebie, ze dra sie o
zmodyfikowanie parametrow po kazdej zmianie konfiguracji jesli nie zgadza
im sie CRC konfiguracji zapisanej z wykryta - dzieje sie to nawet po
zmianie kosci pamieci. Po prostu zapisz ustawienia BIOS.

BTW:
IBM to ma dziwne biosy - w serwerku na IBMie PC300PL mam konfiguracje bez
klawiatury wiec oczywiscie uaktywnilem opcje "keyboradless" w setupie. No
OK, ale toto co prawda nie darlo sie o klawiature na starcie ale za to
wypluwalo taki komunikat o braku ...myszki i za kazdym razem wymagalo
potwierdzenia dla dalszego startu z klawiatury ...ktorej przeciez nie ma.
Przeszukalem caly setup i zadna dodatkowa opcja tego dotyczaca nie byla
mozliwa do ustawienia. Problem rozwiazalem przez wetkienie do portu
[szeregowego a nie PS/2 bo akurat taka mi zalegala] starej myszki i jest
OK. Ale jak dla mnie ZONK.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl