Re: Problem z BIS-em

Autor: JU <JU_at_dewsa.rtyb>
Data: Thu 09 Feb 2006 - 17:57:26 MET

"Michal Bien" <mbien@usunto.uw.edu.pl> wrote in message
news:Xns9765B0EFFAEB3mbien@127.0.0.1...

> A plyta obsluguje FSB133?

Raczej tak. System działa stabilnie. Jak kiedyś do innej płyty (w zupełnie
innym kompie) na 440BX wsadziłem proc FSB 133, to komp się ciągle wieszał.
Dopiero jak mu w BIOS-ie ustawiłem FSB 100, to zaczął dziłać stabilnie.

Jest też drugi taki IBM. Nie wiem czy dokłanie identyczny, ale AIDA32
pokazała ten sam chipset i resztę też taką samą (jedynie HDD jest inny, ale
w tym przypadku nie ma to znaczenia). Był tam także Celeron 633/66.
Wstawiłem mu niemal identyczny jak w pierwszym kompie proc (P III 866/133, a
w tym pierwszym kompie wstawiłem PIII 933/133) Ten drugi nie wyświetla
żadnego komunikatu. Update'u BIOS-u nie chcę robić, bo jak coś nie wyjdzie,
to będzie klops.

> Plyta z obsadzonym starym celeronem FSB66
> mooze nie wspierac takiego FSB - to porafily tylko nowsze konstrukcje.
> Jesli nie zmien na najbardziej zblizone dla tego CPU [pewnie z 66 na 100
> MHz] i zapisz ustawienia. BIOSy IBMa maja to do siebie, ze dra sie o
> zmodyfikowanie parametrow po kazdej zmianie konfiguracji jesli nie zgadza
> im sie CRC konfiguracji zapisanej z wykryta - dzieje sie to nawet po
> zmianie kosci pamieci. Po prostu zapisz ustawienia BIOS.

Kombinowałe w BIOS-ie. Ustawienia były zapisywane kilkukrotnie. Nic to nie
daje.

> [...]
> IBM to ma dziwne biosy - w serwerku na IBMie PC300PL mam konfiguracje bez
> klawiatury wiec oczywiscie uaktywnilem opcje "keyboradless" w setupie. No
> OK, ale toto co prawda nie darlo sie o klawiature na starcie ale za to
> wypluwalo taki komunikat o braku ...myszki i za kazdym razem wymagalo
> potwierdzenia dla dalszego startu z klawiatury ...ktorej przeciez nie ma.
> Przeszukalem caly setup i zadna dodatkowa opcja tego dotyczaca nie byla
> mozliwa do ustawienia. Problem rozwiazalem przez wetkienie do portu
> [szeregowego a nie PS/2 bo akurat taka mi zalegala] starej myszki i jest

W ogóle trochę dziwacze te IBM-y. Nie ma jak "składaki" ;-)))

Nowe serwery IBM serii 206, 226 i 236 też coś dziwne. RAM tylko max 400 MHz,
CD-ROM zamiast standardowego dziś DVD-ROM.