Re: laptopy, na AMD i Intelu

Autor: Arek Siekiera <arekxxxx_at_gmail.com>
Data: Sun 05 Feb 2006 - 22:37:54 MET

Użytkownik "wer" <arx-net@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ds5ppn$nk8$1@news.supermedia.pl...

> Nie tylko, niektorzy musza miec na stole rozlozone papiery o wielkosci A0.
> Czasami trzeba posortowac jakies papiery. To zajmuje miejsce.

Ok w takim przypadku laptop na biurku moze byc wygodniejszy....

> Mam starego IBM 600X i jakos nie zauwazylem niestabilnosci. Czasami
> pracuje na nim caly dzien, jest wlaczony non stop.

Tu tez sie zgodze. Laptopy IBM'a i moze DELL'a sa w stanie pracowac
praktycznie na rowni z desktopami. Pisze praktycznie gdyz o wiele szybciej
sie zuzywaja.. i nie chodzi tu tylko o baterie ale i o plyte glowna,
procesor i ram. Dlaczego? Ano dlatego ze chlodzenie w laptopie jest
dostosowane do jego zastosowania - czyli paru godzinnej pracy w miejscu
gdzie nie mamy dostepu do stacjonarnego komputera..

> Wydajnosci? Procesor 1,5GHz wystarczy do wiekszosci zastosowan biurowych z
> duzym naddatkiem. Sa zastosowania, ze i 4 procesorowy Opteron z 16GB RAM
> bedzie za malo, a ile osob ma taki sprzet do pracy?

Pod warunkiem ze nie pracujesz z grafika...

> A po co robic upgrade jesli dziala i wystarcza do pracy? W notebooku
> robilem jeden upgrade, dysk 10GB zamienilem na 30GB, ale dlatego, ze mam
> dwa systemy operacyjne na nim i czasami musze przeniesc troche danych.

A po co upgrade'ujesz desktopa ? No chyba ze tez tylko sukcesywnie dysk
zwiekszasz;)

> Notebook z matryca 17 cali to jest malo?

No wiec teraz polacz solidnego laptopa - IBM, wydajnego - Pentium M 1,5 1 gb
ramu, Matryca 15" UXGA - 17" IBM nie ma (no chyba ze panorama)...Jak to
dodasz to wyjdzie ci z 7000zl . Stosunkowo droga alternatywa do desktopa za
3000 ...

> Nie kazdy potrzebuje super maszyny z najnowszym prockiem i to podkreconym
> na maxa.

Ale ja niepisze nic o podkrecaniu. Sam mam laptopa i desktopa od ladnychc
paru lat. I o ile w desktopie srednio co 3 lata wymienie procesor, karte
graficzna, itp.. to przy laptopie konczy sie zazwyczaj na sprzedazy i kupnie
nowego.

> Co w nich takiego na krotka mete?

No to jest temat rzeka... Krotko. To sa latpopy wykonane po kosztach, z
najtanszych matrerialow. Maja one za zadanie popracowac 1-2 lata, a
nastepnie wlasciel kupi nowego Asusa z nowa grafika. Podam tu surowa
statystyke(bodajrze ostani lub przedostatni CRN) 25 na 100 laptopow Acera
trafa do serwisu w ramach gwarancji. Dodajac ze gwarancja trwa rok czasu to
masz 25% szansy ze twoj Acer zepsuje sie w ciagu pierwszego roku
uzytkowania... A co jak sie skonczy gwarancja? Laptopa mozna sprzedac na
czesci na allegro bo naprawiac sie tego nie oplaca.

> Poza tym duzo osob wybiera stacjonarny z supermarketu, to zaden argument.

Jesli ktos sie wacha miedzy laptopem a desktope i wybiera tego drugiego to
nie kupuje go w supermarkecie ;)

Pozdrawiam Arek