Re: Sektory HDD

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 11:02:35 MET

Pozdrawiam!

> Nie rozumiem po co Ci to, przecież tam będą dane zapisane
> przez użytkownika

W pierwszych fizycznych 63 sektorach HDD użytkownik raczej
niczego nie zapisuje. Bootsector 1-szej partycji
znajduje się w 63 sektorze, później jest FAT i dopiero
dalej pliki użytkownika. Piszę dlatego, że miałem na
dysku jakiegoś wrednego szkodnika i dlatego grzebałem
w różnych miejscach (sektorach), aby czegoś bliższego
się dowiedzieć (np. znaleźć jakieś dziwne wpisy).
W którymś sektorze był wpisany typ dysku, a po moich
"wyczynach" zniknął.

> A podawanie hexów ludziom mija się z celem

W polu From jest fałszywy maill (ze względu właśnie
na spam). Czy w związku z tym w treści postu mogę podać
jawnie ten właściwy adres?
W hexach podałem eksperymentalnie zainspirowany radami
na stronie nospam.pl.net. Oto cytat:

"2. Zamiana znaków na ich numery hexadecymalne...
Przy takiej zamianie wszystkie znaki są zamieniane na
ich kody w systemie hexadecymalnym."

Są tam opisane różne sposoby, a że ten wydał mi się
najprostszy, więc go użyłem. Czasem warto sprawdzić
w praktyce co są warte takie porady.

--
Remek