Re: Sektory HDD

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Sat 04 Feb 2006 - 11:01:56 MET

Pozdrawiam!

> czy mi sie zdaje, czy to wszystko jest tworzone podczas
> tworzenia systemu plikow na dysku? i chyba w zaleznosci
> od systemu plikow rozna jest zawartosc tych pierwszych
> sektorow.

Właśnie dlatego, że nie wiem do końca jak jest naprawdę
chciałem to porównać z innym dyskiem. Oprócz sektora
zerowego, w którym jest MBR w pozostałych 62 sektorach
raczej niczego ciekawego nie ma, ale .....
Nie interesujemy się zawartością tych sektorów do
momentu jakiejś awarii i wtedy okazuje się, że nie
mamy backupów, więc odtworzenie istotnych danych
konfiguracyjnych w sektorach fizycznych jest prawie
niemożliwe, a w różne "odtwarzacze" nie bardzo wierzę.
Jak sądzę dane użytkownika znajdują się na dyskach
logicznych, a te pierwsze 62 sektory fizyczne mają
inne przeznaczenie i chciałbym się dowiedzieć czy są
tam dane fabryczne, czy może tak jak piszesz są tworzone
w trakcie przygotowywania dysku do pracy (partycjonowanie,
formatowanie itp.).

--
Remek