Re: Co najlepiej dokupic aby troche polepszyc osiagi?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 23:17:19 MET

Mancer <mancer.SorryUsunTo.@o2.pl> wrote:

> Do gier istnieje coś takiego jak "za mocna karta graficzna" - to mit ;-)

            Z ciekawostek: w czasach K6-2 350 zamienilem TNT2 PRO na GF2MX [czyli
z 143/166 na AFAIR 166/200] i dosc mocno zaskoczylo mnie to, ze w
wiekszosci gierek wynik _ZMNIEJSZYL SIE_ o 1-2 FPS. Wyrazna roznica i to
ponad dwkrotna byla tylko i wylacznie w 3dmarku - to by bylo na tyle jesli
chodzi o jego miarodajnosc. Architektura 2/1 identyczna, a taktowanie
wyzsze i do tego T&L, ktory zwlaszcza na tak slabym CPU powinien pomagac -
czyli nie mialo prawa tak byc. Jedyne co mi przychodzi do glowy to zle
napisane detonatory nie biorace pod uwage uzywania nowej karty z tak slabym
CPU [glownie jednostka zmiennoprzecinkowa]. Z podobnych zaskoczen - zmiana
tego samego TNT2PRO na GF2Ti przy K6-2+ 500 dala raptem zyk 0 albo 1-2 FPS.
A tu przeciez zamiast architektury 2/1 przy 143/166 MHz bylo 4/2, 250/400,
T&L drugiej generacji oraz poprawiony kontroler pamieci i 2x wiecej video
RAM.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl