Re: Matryca a-si czy TN?

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Thu 02 Feb 2006 - 11:31:30 MET

> Chcę kupić LCD, ale nie znam się kompletnie na typach i parametrach
> matryc. Mam do wyboru Samsunga 913N (z matrycą TFT a-si) lub 950B(z
> matrycą TN). Co będzie lepsze? Bardziej zajmuję się grafiką, czasem
> jakoś film. Nie potrzebuję szybkich czasów, bo ni egram w gry.

W takim razie kup coś na matrycy PVA (ewentualnie na MVA, ale tam
zazwyczaj gorsze kolory) albo SIPS, a nie coś na TN (bo jeśli się nie
mylę oba wymienione przez ciebie monitory to TN, a a-si to oznaczenie
wszystkich aktywnych matryc LCD).
Przejrzyj mva.pl. Jeśli nie grasz w gry możesz kupić nawet coś bez
dopalacza, a takich monitorów jest dość dużo. Przyjrzyj się
Fujitsu-Siemens 19-2, bo ma dość dobre przejścia kolorów, powinno do
grafiki być pomocne (zakładam że to grafika amatorska, bo do
profesjonalnej relatywnie tani LCD się nie nada). Unikałbym Samsungów
chociaż mają także płynne przejścia kolorów, ale mikrowzorki mogą być
widoczne przy grafice.