Sektory HDD

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Wed 01 Feb 2006 - 16:17:03 MET

Witam!

Mam prośbę do posiadacza / użytkownika HDD Seagate
Barracuda 40 GB Typ - ST340016A, o przesłanie mi na priv
zrzutów (*.dmp lub *.txt) pierwszych 63 sektorów dysku.
Bawiąc się programami do edycji sektorów niopatrznie
skasowałem wpisy w tych sektorach. MBR został zachowany i
wszystko działa prawidłowo, ale zniknęły z sektorów pewne
dane np. podpis dysku. Nie pamiętam, w którym sektorze on
był, dlatego proszę o wszystkie 63 sektory na wszelki
wypadek. A tak przy okazji: mam różne zrzuty wykonane
różnymi programami, np. DFsee, MBRTool, HexWorkshop,
Mbrutild itp. i okazuje się, że często zrzuty sektorów
są inne z różnych programów, co świadczy o ich niedoskonałości
i o tym, że trzeba ich używać z dużą ostrożnością i nie
ufać im do końca.

Pozdrawiam!

P.S. Te cyferki w sygnaturce to mój maill w ASCII. Czy
roboty to czytają? Łatwiej było zakodować, trudniej odkodować.
Okazało się, że z kilkunastu różnych hexedytorów, jakie
mam na dysku, tylko jeden pozwala na wklejenie tekstu przez
schowek do panelu szesnastkowego i w panelu znakowym wyświetla
właściwy tekst. Sprowokowało mnie to do napisania dekodera
ASCII na tekst. Wklejam ten pseudo ASCII do Edit'a i w
drugim Edit'cie otrzymuję znaki pisarskie.

 --
Remek 776961736D656440746C656E2E706C