Re: GForce 6600 a dynamiczna zmiana zegarów.

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 21 Jan 2006 - 22:17:29 MET

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:6nubtuty72sf.13ckctima71r6$.dlg@40tude.net...

> W kartach z kontrolerem pamieci 256-bit ta równica będzie odczuwalna w
> nowych grach/benchmarkach i w wysokiej rozdzielczości. W 6600 GT ilość
> pamięci wieksza niż 128 MB raczej nie przekłada się na duży wzrost
> wydajności.

Ano. Ale marketing robi swoje i są już 6600 z 512MB ...

> Nie konicznie - jeżeli timingi pamięci będą różne, to różnica będzie do
> uchwycenia, lecz nie będzie ona znaczna.

Nie da się ukryć

> teoretyczny max to 1000 MHz, a w praktyce nieco ponad 1100 MHz

> teoretycznie tak - w praktyce wszystko zeleży od czy pamięci są
> odpowiednio
> dowoltowane i jakie mają timingi. Wiesz jaka jest różnica miedzy
> pamięciami
> 3.6 i 4ns marki hynix? Różnica polega tylko i wyłącznie na różnych
> timingach pamieci.

Czy po wyrównaniu timingów i voltażu różnica w maksymalnych osiągalnych
czestotliowściach odzwierciedla róznicę w ns-ach ? I czym się reguluje
timingi i volty w pamięciach na grafie ? Modyfikacja biosu czy da się jakimś
softem ?

> Co do liniowego wzrostu rzy podkręcaniu pamieci, to nie masz racji.

Ano. Ostatni raz podkręcałem jakąś grafę za późnego Millera i teraz co post
to większa herezja mi wychodzi :). Tzn. liniowy to on może i będzie tyle że
nie proporcjonalne y=x, a powiedzmy y=0.5x

Ano :)