Re: Seagate "Certified Repaired HDD"

Autor: kacperczak <kacper.kucinski_wywalto__at__ito_ckim.pl>
Data: Thu 19 Jan 2006 - 09:34:31 MET

> A kto mu wyceni "ten"?? Komisja śledcza?? Prolajn wyceniło go na tyle, za
> tyle kupił i już. Gwarancję dostał, więc o co chodzi? :-)

chodzi o to, że gwarancja mi nie pomoże jak mi dysk padnie. wolałbym roczną
gwarancję i dysk do którego mogę mieć jako takie zaufanie, niż naprawiane
cudo, choćby i z dłuższą gwarancją.

z tego co wyczytałem w googlach, "Certified Repaired" są to uszkodzone
dyski, które seagate naprawia i testuje (z zachowaniem tych samych procedur
którym poddawane są nowe dyski) a potem ponownie sprzedaje dużo taniej niz
nowy sprzęt różnym firmom zajmujacym się sprzedażą second hand (albo nawet
dużym sprzedawcom netowym, ale na takie dyski dają 30, max 90 dni gwarancji
i sprzedają dużo taniej niż nowe).

Ja dostałem gwarancję 5-letnią, ale zastanawiam się czy to gwarancja
producenta (nie sądzę, bo jak mówi google seagate po prostu takiej na te
dyski nie daje) czy tylko Prolajnu, który może sobie na taką pozwolić, bo
ewentualne częstsze pady "naprawianych" dysków kompensuje im niska cena, za
którą je kupują.

Tak czy inaczej czuję się przez Prolajn wyruchany bez mydła, na stronie nie
ma żadnej informacji o tym, że jest to dysk NAPRAWIANY. A ja do takich po
prostu zaufania nie mam i tyle. Gdybym wiedział nie kupiłbym. Poza tym,
gdybym chciał go kiedyś puścić dalej to nie sądzę, żeby nadruk z napisem
"repaired" poprawił cenę tego dysku na allegro.

pozdrawiam,
kacperczak