Re: Laptop Fujitsu Siemens - wady...

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 17 Jan 2006 - 20:37:56 MET

Dnia 1/17/2006 7:19 PM, Użytkownik Paweł Guć napisał:

> Przed świętami kupiłem sobie laptopa Fujitsu siemens Amilo pro v8010

Ja mam już jakiś czas m7440.

> Nosze go w torbie którą dokupiłem - na on teraz jakieś 3 tygodnie a oto
> co się dzieje:
>
> - Grzeje sie, jak na moje doświadczenia, to dość mocno

Tego u mnie nie zauważyłem. Tzn raz - jak skopałem ustawienia systemu
odnośnie wiatraczka i cały komputer (tj obudowa też) rozgrzał się do
nienaturalnej temperatury ;)

> - zbyt łatwo jest otworzyć napęd DVD (czasem sie otwiera podczas
> przenoszenia, jak tylko go dotknę)

To chyba wada tamtej serii. Ja musze jakims cudem trafić w ten gówniany
guziczek - ale mozna sie przyzwyczaić.

> - Na matrycy odciska się klawiatura (nie tylko w moim laptopie, ale
> ogólnie w laptopach z tej serii)

Ja dostałem taką szmatke żeby klawiature przykryć podczas zamykania laptopa.

> - Bateria trzyma sporo mniej niż w specyfikacji, nawet gdy na komputerze
> nic specjalnego nie robię (czyli jest odpalony tylko Thunderbird)

oooo
m7440 działa te wymagane kilka h.

> - W zeszłym tygodniu odpadła mi jedna z pięciu gumowych nóżek (teraz jak
> zaczynam coś pisać to laptop się chwieje, chyba że podstawie tam
> podkładkę do piwa)

Profilaktycznie urwałem wszystkie na początku i podkleiłem cyjanopanem
więc nie wiem czy u mnie też się urywają czy nie ;)

> - raz czy dwa razy zdarzyło mi się że delikatnie blokował mi sie jakiś
> klawisz na klawiaturze (możliwe ze klawiatura sie docierała)

U mnie za to bardzo łatwo wciskają się klawisze w górnym rzędzie
(F1..F10..). Wystarczy czasem musnąć żeby się wcisnął.

I to uważam za wade.

> - Dysk serial ata pracuje wolniej niż dysk ata w HP kosztującym mniej

Nie zauważyłem żeby jakoś nienaturalnie wolniej chodził.

> więcej tyle samo, a są spore problemy z zainstalowaniem Windowsa jeśli
> nie kupi się go razem z laptopem (bo potrzebna jest stacja dysków na

Cóż.
Po pierwsze: M$ napewno cieszy takie wyjście bo jesteś niejako zmuszony
uzywać legalnej wersji.

Po drugie: w archiwum pl.comp.os.ms-windows.winnt znajdizesz info jak
zintegrować instalke W2k/XP ze sterownikami SATA.

> USB) - mimo jej posiadania i podania instalatorowi sterowników,
> potrafi się on wysypać dalej podczas instalacji...

To już miej pretensje do M$. Mnie się system (W2kProf oraz XPProf) nie
wywalił. Oryginalnie dostałem porywającego XPHome.

> - Po każdym resecie musze z klawiatury włączać WiFi - nie da się chyba
> tego zautomatyzować

Mam to samo. I nie ukrywam że bardzo mnie to cieszy ;)
Niemniej też szukam jak toto zautomatyzować - zapewne ten programik (PM)
trzeba jakoś sprytnie odpalić.
Bo jak spowolnić procesor do 25% (nie do 50%) to już znalazłem. Program
"Power Manager" ma plik konfiguracyjny...

> Nie używam tego w jakiś ekstremalnych warunkach!

a ja tak ;)

> Poza tym to dopiero 3
> tygodnie! Wiecie może które z rzeczy wymienionych przeze mnie podlegają
> jakiejś gwarancji?

W sumie wszystko co napisałeś to "właściwości" tego modelu. Co chcesz
reklamować?

> A może wiecie jak sobie poradzić z tymi problemami?

Zapewne ktoś napisze że mogłeś sobie kupić coś "markowego".

> ....a poza tym to jest fajny i mi sie bardzo podoba :)

Również jestem zadowolony z mojego F-S ;)

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \