Re: Spread Spectrum

Autor: Kobold <koboldzik_at_gazeta.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 14:59:23 MET

Radosław Sokół napisał:
> Jeżeli BIOS jej nie ma to najpewniej jest ona włączona
> standardowo.
>
> Po co chciałeś zmieniać jej stan?

Mam zakłócenia przy oglądaniu telewizji (tuner tv w kompie), różne marki
objaw podobny. Wszelkie inne możliwości już wyeliminowałem. Nie jest to
kwestia sygnału, gdyż dzieje sie tak zarówno w przypadku kablówki, jak i
zwykłej anteny. Obraz generalnie jest ładny (przy dobrym sygnale), ale
występują dwa rodzaje zakłóceń. Jedno z nich przy aktywności dysku, poziome
losowe linie (im większa aktywność dysku, tym większe zakłócenia). Drugie,
to pionowe zakłócenia. Tu można zobaczyć jak to wygląda.
www.mmj.pl/~kobold/news/tv.jpg (646 KB)
Specjalnie dałem stopniowo coraz gorszej jakości sygnał. Wyróżniłem
pomarańczowymi kreskami miejsca występowania zakłóceń (co drugą linię),
najlepiej widać to na 2 krotnym powiększeniu. Mimo iż pierwszy zrzut jest
przyzwoitej jakości, to da sie zauważyć, że paski nadal tam są. Co jest
ważne - zakłócenia niezależnie od kanału są w tym samym miejscu. Te zrzuty,
były robione na zwykłej antenie, bez żadnych wzmacniaczy czy innych
wynalazków - na kablówce jest tak samo.
Myślę że tą drugą anomalię można wyeliminować właśnie włączając Spread
Spectrum.

--
Pozdrawiam
Kobold