Re: NTFS - wilkosc sektora

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 12:14:12 MET

latet napisał(a):
> Witam,
>
> Jaką wielkosc sektora allokacji (tak to sie chyba nazywa)
> zalecacie przy formatowaniu duzych partycji NTFS?
> Formatuję z poziomu XP i wybieram "domyślny" ale nie wiem
> jaki jest wtedy ustalany.
> Mam tez wybor: od 512 bajtow az do 64 KB.
>
> Rozumiem zaleznosc - małe pliki - lepiej małe jednostki
> (oszczednosc miejsca)
> duze pliki - lepiej wieksze (bo niby szybciej - ale czyżby?).
>
> Mam partycje systemową pod XP - 25 GB,
> oraz drugą na inne rzeczy - 200 GB.
>
> Jakie jednostki allokacji byście zalecili w tym konkretnym przypadku?

> [...]
NTG przede wszystkim.

ale tak, IMHo takipodział dyskujest bezsnesowny - choćby zpowodu
wydajnosci (wydjanosc odczytu spada wrazz odległoscią głowicy od środka
talerza) Co jeszcze - nie skzoda ci tych 25 Gb na sam system?Ja ma swój
na 6GB ( a to w2k3) isi emiesci spokojnie.

Powiedz jeszcze jaki masz dysk ogólnie to podzielmy go wg jakiś
pryzjmniejszych rzeczy tznJa mam tak (zajmuje sie pracami montazowymi
wideo)
C: system - 6GB
D: Programy - 10GB
E: Gry (stare jak swiat) - 10 GB
F: Multimedia 80GB (nie ządne smieciowe filmy z internetu czy mp3 -
tylko materiały końcowe, obrazy DVD i tym podobne wynikajce z montażu.
G: Magazyn - Wszystko pozostałe - okolo 30GB
-: Linux (niepamietam ile)

A co do klastra ja usieei ma taki podział -
system - 1KB
Programy 2KB
Gry 4KB
Multimedia 32KB