jak zabezpieczyc (haslem?) proste pliki?

Autor: Konrad N.S. <najswiezy_at_op.pl>
Data: Thu 05 Jan 2006 - 14:03:40 MET

witam!
uprzejma prośba o pomoc ze strony laika ;)

jak ukryć lub zabezpieczyć proste nieduże pliki tekstowe?
chodzi o pliki notatnika ( *.txt) lub w wordpadzie ( *.doc) zapisane
informacje

1. czy jakoś wymienione powyżej pliki można zabezpieczyć hasłem, zabronić do
nich dostępu? nie musi być to jakieś wymyślne zabezpieczenie wysokiego
poziomu (to nie FBI ;), po prostu zwykłe hasło przed otwarciem.
(niniejsza możliwość interesuje mnie najbardziej)

2. jeśli nie można jak w punkcie 1., to czy można by na przykład pliki txt
lub doc zamknąć w jakimś folderze i następnie zabronić/zahasłować dostęp do
tego folderu?

3. lub czy istnieje możliwość zabezpieczenia (zahasłowania) dyskietki albo
pendriwa?

myślałem też o plikach niewidocznych/ukrytych, ale to jest chyba zbyt proste
rozwiązanie - a i tak nie wiem jak to zrobić ;)))
serdecznie dziękuję za pomoc

[uwaga w komputerze gdzie pliki przechowuję nie ma Worda, a więc nie mogę
skorzystać z jego możliwości zabezpieczenia dokumentu hasłem, jest tam tylko
prosty wordpad lub notatnik]