Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: xXx <newsgroupWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 04 Jan 2006 - 15:18:08 MET

> Witam,
>
> Kupuję dystk Samsung 250 SATA-II, bo chyba już
> nie warto kupować dysów P-ATA.
>
> Nie mam jednak gniazd SATA na mojej starej (ale jarej)
> płycie głównej - Asus P4B266. Nie chem więc ale muszem
> zakupić sobie na okres przejściowy jakiś kontroler SATA na PCI.
>
> Co możecie konkretnie polecić?
>
> Priorytety:
> - bezproblemowość (coby się z niczym nie gryzł)
> - wysoka wydajność (aby kotroler nie spowolaniał dysku)
> - możliwość zainstalowania Windows od zera na dysku
> podłączonym właśnie do tego kontrolera
> [...]

Witam,
Odpowiem w tym watku, ale odniose sie tez do postu z podanymi linkami do
Allegro. Z tego co widzialem to te przystawki za ok 40 zl daja mozliwosc
podlaczenia starego dysku ATA do nowej plyty z SATA. A nie da sie za ich pomoca
podlaczyc dysku SATA do plyty ATA.
Ja zakupilem najtanszy kontroler SATA znaleziony na allegro na kosci SIL 3112,
plytka kontrolera ma brazowy laminat, nie jestem w domu wiec nie sprawdze
dokladnie jaki model. Kontroler nie ma RAID. Podlaczylem do niego dysk Samsung
SATA II 200GB a plyta to Gibabyte na KT333. Polecam taki kontroler, wszystko
dziala bez zadnych problemow. Do instalacji windows XP na dysku SATA trzeba miec
oczywiscie dyskietke ze sterownikiem do kontrolera, wiec trzeba ja sobie
najpierw zrobic, kopiujac pliki z plyty dolaczonej do kontrolera. W BIOSie
komputera, w boot sequence pojawiala mi sie nowa pozycja oznaczajaca start z
kontrolera SATA. Ponadto po BIOSie komputera zglasza sie BIOS kontrolera wiec
mozna tam wejsc i jeszcze sobie cos poprzestawiac ale ja tam nic nie musialem
zmieniac. Do tej pory uzywalem dysku Seagate 80 GB 7200obr ATA 133. Roznica w
szybkosci jest bardzo duza. Dawniej jak chcialem zrzucic film z kamery Firewire
na dysk, duzo klatek sie gubilo. Teraz bez zadnych klopotow film sie zrzuca nic
nie gubi, a co wiecej zrzucam na druga partycje tego samego dysku co jest
zainstalowany system operacyjny, a nie na drugi dysk jak zwykle jest zalecane.