Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 03:09:24 MET

"PAndy" dp4d1i$m0e$1@news.dialog.net.pl

> lol - widac ze masz bardzo duzo czasu

Po ponownym przeczytaniu moich postów przyznaje Ci racje, że trochę
za szybko :) przeskoczyłem od przerwania pracy ,,cieżkiego programu
graficznego'' do RTOS (co mi zarzuciłeś wprost) i nieco uprościłem
sprawę z przerwaniem pracy tegoż ,,ciezkiego programu graficznego'',
czego już mi nie wytknąłeś. :)

A stało się to chyba dlatego, że niezbyt poważnie podszedłem do tej
dyskusji (mocne słowo) -- za co przepraszam. :)

Oczywiście nie wystarczą priorytety zadań/tasków/procesów itd.
Potrzebne jest dosłownie przerwanie i te przerwania też są
obarczone :) priorytetami. :) I samo słowo 'przerwanie' ma
co najmniej dwa znaczenia, i w jednym z nich zawiera się
program obsługi takowego [sprzętowego] przerwania. :)

Czyli coś musi zgłosić procesorowi Twoją chęć przerwania pracy
,,ciezkiego programu graficznego'', i to coś (przerwanie) musi
mieć stosownie niski priorytet, by było obsłużone przed innymi
przerwaniami (na przykład zgłaszanymi przez drukarkę?) i także
ten cienki program, którym chcesz się bawić, :) czyli ,,szybko
otworzyć jakiś dokument Worda'' musi mieć wyższy priorytet niż
ów ,,cieżki program graficzny'', gdyż w przeciwnym wypadku ten
,,cieżki program graficzny'' zawłaszczy sobie wszystko, :) nie
zważając wcale na to, iż z klawiatury przyszedł rozkaz zajęcia
się czymś innym -- ,,szybkim otworzeniem jakiegoś dokumentu''.

Może to i nieładnie z mojej strony, że nieco olałem temat, ale
jakoś tak. Mam nadzieję, że powyższe jest już czytelniejsze...

BTW: Na pl.rec.ascii-art przygotowałem algorytm, w który chyba
     włożyłem więcej staranności, ale była tam inna atmosfera.

Kilka lat życia podobnego do życia psa -- dokonało swego. :) To
znaczy -- podchodzę do otaczającej mnie rzeczywistości :) mniej
poważnie. :) A może po prostu źle się tłumaczy coś, co jest lub
być powinno jasne i oczywiste? :)

Wesołego Sylwestra. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'