Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 23:26:56 MET

"PAndy" dp3va9$96b$1@news.dialog.net.pl

> Naprawde powinienes odrozniac system czasu rzeczywistego - Windows nie jest
> systemem czasu rzeczywistego...

Może jeszcze coś:

Ja zaczynałem od systemu o nazwie RSX 11-M.

No i własnie owe R pochodziło od 'Real Time'. :)

I poznałem ten system bardzo dokładnie, od zera, od początku. :)
Razem z nim -- filozofię marketingową DEC, cała masę rozwiązań
(,,komputerowych'') stosowanych przez DEC i pobieżnie systemy
pokrewne: typu VMS; ówczesną rodzinę Uniksa; a także zapoznałem
się z odleglejszymi krewniakami, na małe komputery -- typu CPM
(?CP/M?) czy sławnym DOSem (który zniechęcał do życia w ogóle).
Niewiele już pamiętam (ale coś jednak pamiętam) o Xeniksie
i irmx (nazwy nie pamiętam -- są tam małe i wielkie litery
 -- ale pamiętam, że iRMX był perełką)

Co oznaczają pozostałe litery w 'RSX 11-M' nie napiszę, aby
nie budzić kolejnych kontrowersji i emocji, bo w sieci jest
na ten temat co najmniej nieporządek. Dobrze ten system po
polsku opisał Jarosław Deminet. Ja akurat jego książkę
czytałem po tym, jak przekopałem się przez dokumentację
DECowską, tak więc czytałem o tym, co wówczas już
bardzo dokładnie znałem. :)

I wracając do tematu -- zaczynałem od systemu czasu
rzeczywistego, dlatego z Windowsem pomylić takowego
nie mogę.

Inna sprawa, że RSX pracował na całym niemal świecie,
w tym i na radzieckiej tego świata części, na ruskich,
bułgsarskich itp. komputerach, które psuły się z częstotliwością
(; kilku herców, ;) co stawiało pod znakiem zapytania systemów
tego typu przydatność czy użyteczność. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'