Re: Problem z HDD - bledy odczytu duzych plikow wav, avi.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 22:48:17 MET

Użytkownik "Thomas" <angel_USUNTO_@bci.pl> napisał w wiadomości
news:dp3pm2$1jq$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

> :) W 2 serwisach orzekli, ze po prostu bios nie zaadresuje
> wiekszej poj, dysku. Stwierdzili tez, ze decydujac sie na utrate
> poj. dyski i sformatowanie go na dopuszczalny max. rozmiar
> powinno by wszystko ok. Teraz po prostu nie wiem czy problem ten
> wiaze sie jednak z tym adresowniem (brakiem 48bit LBA), czy tez
> moze z czyms innym? :)

To czy BIOS płyty adresuje czy nie, nie ma tu większego znaczenia. Jest
to istotne jedynie na etapie bootowania systemu, no i oczywiście podczas
jego instalacji. Natomiast sam system - już po załadowaniu sterowników
do kontrolera dysków -będzie go adresował z pominięciem BIOS-u.

Jeśli nie jesteś pewien dysku, to go zdiagnozuj - tu masz komplet
narzędzi: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 . No i koniecznie
sprawdź pamięć RAM, bo bardzo podobne objawy występują właśnie przy jej
uszkodzeniach. Np. tym: MemTest86 http://www.memtest86.org .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/