Re: wytrzymala nagrywarka dvd

Autor: Habeck Colibretto <habeck_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 11:10:03 MET

Dnia 29.12.2005, o godzinie 00.57.44, na pl.comp.pecet, JFK napisał(a):

> Np nie znam zbyt wielu w 100% dzialajacych nagrywarek 4x

To dodaj moją. Ma chyba z 10 lat. LG. Chodzi bez problemów od momentu
zakupu. W mordę... kosztowała mnie całe tysiąc zł!! :)

> , natomiast z
> tych co znam 80% to wlasnie teaci w-54 wiec jak widac owczesne opinie:
> "tania i nie do zajechania" byly sluszne. Nie oczekuje od nagrywarki ze
> wytrzyma 20 lat ale te dwa trzy lata chcialbym pracowac bez zadnych
> problemow.

Wiesz... IMO kiedyś sprzęt był innej jakości. Spadek cen jest wynikiem nie
tylko większego popytu, ale także zmniejszenia jakości materiałów z jakich
się wykonuje sprzęt. Na płytach też to widać... Esperanzy i różne noname
sprzed dekady pięknie mi się czytają. Markowe sprzed 3 lat miewają czasem
problemy...

> Wlasnie sie zastanawiam. Chyba nie do konca lapie idee ram.
> Jaki jest realny zysk w porownaniu z np dvd-+rw?

Żaden właściwie w użytkowaniu. RAMy są lepszej jakości... znaczy dłuższą
mają żywotność. Ale są 5x droższe od RW. Jeżeli Ci na nich zależy to tylko
LG to nagrywa z tanich nagrywarek.

> No niby sie nie uprzedzam (tak naprawde chyba bardziej sie uprzedzam do
> benq bo to dla mnie nieco firma krzak ;-) tylko ten plextor mnie do niej
> przekonuje)ale opinie o nich splywaja raczej marne i czesto w formie
> opowiesci typu: "mialem trzy pod rzad serwis wymienial je co dwa tyogdnie,
> a teraz mam XXX i jest ok"

Od pół roku mam LG 4163B i jest okej. :) W pracy mam Nec ND-3530A i nie
czyta mi płyt, które czytane są przez moją. Za to Nec nagrywa wszystkie jak
leci z prędkościami wyższymi od tych napisanych na płycie... :) Co ciekawe
mamy w robocie jeszcze Lite On (nie kojarzę jaki model), który ma problemy
z nagrywaniem, ale odczytał mi CD, z którymi miały problemy moje napędy LG
a których w ogóle nie czytały Nec. :)

Nie polecam, ani nie odradzam żadnej z tych nagrywarek (jednak osobiście
polecałbym tą, którą w domu używam). Gdybym miał wybierać, to chciałbym
mieć duet - Nec i LG - ale za cenę 400zł mógłbym kupić pewnie jeden napęd,
który wszystko czyta i wszystko nagrywa. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*