Re: wytrzymala nagrywarka dvd

Autor: JFK <skrzynkanaSPAM_at_gmail.com>
Data: Thu 29 Dec 2005 - 00:57:44 MET

Dnia Thu, 29 Dec 2005 00:13:23 +0100, Michal Bien napisał(a):

> Do czasu gdy sam nie sprawdzisz nie bedziesz wiedzial co odpowiada
> rzeczywistosci, a co jest mitem.

No to wiadomo :-) ale chce wybrac jak najlepiej.

> I to ma byc szybko? Wspolczesne napedy optyczne projektowane sa
> mniej
> wiecej na 2-3 lata zycia.
Wiem. Z tym ze podobnie jest z wiekszoscia innych urzadzen a mimo wszystko
da sie odpowiednio szukajac kupic takie ktore wytrzyma wyraznie wiecej niz
inne.Np nie znam zbyt wielu w 100% dzialajacych nagrywarek 4x, natomiast z
tych co znam 80% to wlasnie teaci w-54 wiec jak widac owczesne opinie:
"tania i nie do zajechania" byly sluszne. Nie oczekuje od nagrywarki ze
wytrzyma 20 lat ale te dwa trzy lata chcialbym pracowac bez zadnych
problemow.

> Nie znajdziesz. Mozesz co najwyzej szukac czegos mocniejszego niz
> inne na rynku.

I dokladnie to czynie :-)

> Czyli DVD-RAM mozemy sobie darowac?
Wlasnie sie zastanawiam. Chyba nie do konca lapie idee ram.
Jaki jest realny zysk w porownaniu z np dvd-+rw?

> Czyli do LiteOna sie nie uprzedzasz ;)
> Te nagrywarki sa lepsze niz sie o nich [tu rowniez] mowi. Sam dalem sie
> w koncu przekonac propagandzie i zminilem SOHW1633S na BenQa 1640 zeby
> sprobowac czego nowego. I na jednych nosnikach lepiej nagrywa BenQ, na
> innych patchowany jakosciowo przez Codeguys SOHW1633S@SOHW1635S
No niby sie nie uprzedzam (tak naprawde chyba bardziej sie uprzedzam do
benq bo to dla mnie nieco firma krzak ;-) tylko ten plextor mnie do niej
przekonuje)ale opinie o nich splywaja raczej marne i czesto w formie
opowiesci typu: "mialem trzy pod rzad serwis wymienial je co dwa tyogdnie,
a teraz mam XXX i jest ok"

> Czyli BenQ DW1640 spelnia powyzsze. Drobne zastrzezenia moga byc co
> do punktu 2, ale to dotyczy nie samego sprzetu i wspolpracy z cdrecord,
> ale oprogramowania firmowego.
Bac sie tych zastrzezen? W google zadnych opisow problemow nie znalazlem.
Ogolnie pracuje na linuxie juz sporo wiec jesli cos jest rozwiazywalne
(nawet nietrywialnie) to dam rade, wiec boje sie tylko rzeczy na ktore
jeszcze rozwiazania nie ma.

> Hmmm - ja sobie chwale. Zgodnie z tym co ktos juz pisal - z
> rozsadna
> predkoscia nagrywa dobrze na wszystkim. To troche tak jak Teac. Nawet w
> wersji OEM [tej dla Plextora] panel jest podobny z wygladu do pancernego
> W54/W58. Nie bierz boxa jesli do takiego wygladu sie przyzwyczailes -
> wyglada jak mydelniczka.
Wyglad jest zupelnie obojetny. W srodku to identyczne napedy? To wezme
ktory bedzie ;-)
To i tak bedzie zamkniete w szafce razem z kompem zbudowanym na
straaaasznie starej i przerazliwie brzydkiej (do tego nie zamknietej)
obudowie. A co do pancernego wygladu to na biurku mam lcd Nec :) To jest
dopiero pudelko spod siekiery :-)

> Dosc delikatne i sprawiajace problemy przy odczycie napedy IMO.
> Zreszta i tak najlepiej miec osobno nagrywarke i osobno naped DVDROM.
Wiem ze najlepiej ale chwilowo nie bedzie to mozliwe wiec nagrywara musi
dac rade :)

> Jak dla mnie to bajer bez znaczenia. Widze ze masz podobne
> podejscie
> wiec spokojnie mozesz sobie odpuscic. Jak ktos koniecznie chce miec
> nadruk to sa przeciez plytki z warstwa do nadruku.
Problem w tym ze mam laserowego HP LJ 5 wiec na plytach sobie nie
podrukuje :)
Dzieki za szeroka odpowiedz i
pozdrawiam

--