zestaw - czyli: czy będzie to działać?

Autor: Tmi <dyskutant_at_vp.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 11:19:53 MET

Witam serdecznie,

Muszę niestety pożegnać się zmoim Duron 800, 640 ram, 40 GB dysk,
wl-u350, GeForce2 - który w zupełności mi wystarczał i muszę naprędce
sklecić sprzęt który będzie pięknie się konfigurował i jego cena nie
przekroczy 3000 z monitorem. Niestety nie za bardzo się na tym znam,
ostatni raz składałem (tzn. pokazywalem co chce zeby w srodku bylo)
komputer 5 lat temu. Dlatego prosilbym o komentarz do ponizszego
zestawu, z uwzględnieniem faktu ze chcialbym miec to na tyle idealnie
zgrane zebym nie musial sie denrowac ze jedno z drugim sie "gryzie" itd.

Stan cen na (30.12.05). Wszystkie urzadzenia powinny byc zgodne z
wymaganiami SUSE 10.0 bo pewnie jak nie XP to SUSE.

*Procesor*: AMD 754 Sempron 2500+ BOX (64bit) / 268 zł [wymagania:] nie
musi byc super wydajny, jesli w 80% wystarczy mi duron 800 - ma byc po
prostu dobry.
*Płyta główna*: Asus A8V-E Via K8T890 (PCI-E) / 374 zł [wymagania:] ma
byc solidna, sprawdzona, firmowa, bez fajerwerkow za to dajac poczucie
bezpieczenstwa i gwarancje stabilnej pracy.
*Pamięć*: Geil 1 GB DDR II 533 Dual (2 x 512MB) / 369 zł [wymagania:]
Zasadniczo po prostu ma pasowac do reszty, 1GB powinien w zupelnosci mi
wystarczyc.
*Dysk twardy*: Maxtor 80GB 7200rpm 8MB ATA-133 / 234 zł [wymagania:]
Trwaly, szybki, dobra gwarancja.
*Kieszen na dysk*: Tracer THR-50 KAF AL / 110 zł [wymagania:] Dysk jest
wyjmowany 3-4 razy w tygodniu, wiec nie jest nadmiernie exploatowana.
*DVD-RW*: Nec ND-3540A OEM x16 IVORY / 169 zł [wymagania:]
Bezproblemowa czyli nagrywa wszystko, zawsze, czyta kiepskie plyty i nie
zawodzi po paru miesiacach.
*FDD*: Nec FDD 1.44 MB / 28 zł [wymagania:] :-D
*Karta graficzna*: Gigabyte AGP GeForce FX 5500 128MB 128Bit / 239 zł
[wymagania:] Na tyle szybka by Colim McRay nie dlawil sie przy byle
okazji. Uzywam glownie programow do grafiki pshotoshopowatych.
*Karta sieciowa*: 3Com Fast 3C905C-TXM / 99,00 zł [wymagania:] Ma
stabilnie wycisnac wszystko co mozna z polaczenia sieciowego, ratowac
sytuacje i dawac poczucie bezpiecznenstwa. Pracuje przez Internet i
jakos jest w tym wypadku dla mnie bardzo wazna. Siec jest osiadlowa.
*Wi-Fi*: Planet WL-3563 PCMCIA 54Mbps / 100 zł [wymagania:] Ma stabilnie
wycisnac wszystko co mozna z polaczenia sieciowego, ratowac sytuacje i
dawac poczucie bezpiecznenstwa. Pracuje przez Internet i jakos jest w
tym wypadku dla mnie bardzo wazna. Siec jest osiadlowa - nie wiem czy
bedzie to radiowka czy kabel. Dlatego te dwie rzeczy.
*Obudowa*: Enlight EN-7247 / 299 zł [wymagania:] Po prostu solidna,
duza, cicha z bardzo dobrym zasilaczem.
Microsoft Windows XP Home Edition PL OEM / 349 zł [wymagania:] bez
komentarza...

Łącznie (bez OS): ~ 2290 zł
Łącznie (z OS): 2640 zł

Dziekuje za wszystkie uwagi.