Re: [OT] Zdobyć OS

Autor: x4y4 <xxxxyyyy_at_op.pl>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 05:56:52 MET

> Czy takie coś przejdzie? Złożyć compa z takich bebechów co ja sobie
> upatrzę, a firma niech tam mi wrzuci np. WinXP HE OEM? Tzn. chodzi mi o
> to: mój config - ale windows żeby jak najtaniej CAŁKIEM LEGALNIE zdobyć.
> Ktoś ma pomysł!? Linux mnie nie interesuje - bo nie wszyscy człownkowie
> rodziny go honorują a win muszę mieć. Poprostu lubię sam sobie PC
> złożyć, ale na OS kasy trochę szkoda więc kombinuje ;] 3mSie

jesli firma ma troche oleum w glowie i jest uczciwa to owszem legalnie
dorzuci Ci XP HE ale na poczatku tak wywinduje ceny podzespolow
komputerowych zeby owe 360 zl za Xp zmiescic i powiedziec ci w rezultacie,
ze Xp dorzucaja gratis. Tyle, ze 360 zl to calkiem pokazny zysk wiec ile by
musialy kosztowac owe czesci?
Podejrzewam, ze tuz przy zakupie bys olal taka firme od razu widzac jakie
maja ceny za czesci (pamietajac ze tam tez jest ukryta cena XP)
Natomiast gadanie takie, ze "luzik dolozymy panu xp gratis" a ceny
podzespolow sa konkurencyjne do cen najtanszego sklepu na Twoim rynku od
razu nasuwa przypuszczenie, ze sprzedawca wcisnie Ci pirata. No coz
sprawdzasz tedy:
1) czy naklejka obla, w kolorze zoltym badz innym hologramowym jest na
obudowie komputera
2) czy sprzedawca Ci dostarczyl nosnik OEM i dokumentacje (to bardzo
wazne!!!)
3) czy na fakturze jest zawarte oprogramowanie Windows XP HE
Co do 3ciego punktu to tak 3 miesiace temu dzwoniac na party line M$
powiedziano mi ze faktura jest zbedna czyli potrzebne sa do legalnosci
punkty 1, 2
Bedac na spotkaniu z audytorem audytorow :-) czyli czlowiekiem, ktory szkoli
sprawdzaczy legalnosci softu z M$ dowiedzialem sie ze faktura jest
bezwzglednie konieczna!!! i "kto tu panu powiedzial z party line ze nie
jest, to ja zaraz sprawie ze ta pani straci prace!!!"
Tymczasem w ostatnim CHIPie o ile mnie pamiec nie myli znowu pojawia sie
stwierdzenie, ze _faktura_ nie_ jest konieczna_ Ale znajac zycie lepiej
mmiec XP na fakturze niz go nie miec.

Zdrowko
x4y4