Re: wytrzymala nagrywarka dvd

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 29 Dec 2005 - 00:13:23 MET

JFK <skrzynkanaSPAM@gmail.com> wrote:

> Rozejrzalem sie po archiwum i dochodze do wniosku ze gdzie dwoch
> polakow tam trzy opinie :)

            Do czasu gdy sam nie sprawdzisz nie bedziesz wiedzial co odpowiada
rzeczywistosci, a co jest mitem.

> Zwracam sie wiec z konkretnym i precyzyjnym zapotrzebowaniem wiec moze
> uda sie to usystematyzowac.
> Szukam nagrywarki dvd. Ma byc przede wszytskim wytrzymala.

            Z tego co napisales nizej - nie ma takiej nagrywarki. I raczej nie
bedzie. Na tym moznaby zakonczyc.

> Zmieniam sprzet rzadko (jak bardzo musze) i taki numer jak mi wycial cdrw
> liteon (pad po 2,5roku) nie sa mile widziane.

            I to ma byc szybko? Wspolczesne napedy optyczne projektowane sa mniej
wiecej na 2-3 lata zycia. Czyli miescisz sie jak najbardziej w normie.
Szybko to jest gdy naped pada po raz kolejny po kilku miesiacach.
Osobiscie wyleczylem sie z kupowani sprzetu optycznego "na wiecznosc" choc
wczesniej [gdy napedy opyczne kosztowaly wielokrotnie wiecej niz obecnie]
kupowalem wlasnie starego Teaca [zanim padl na pysk z jakoscia] oraz
Toshibe. Wyleczylem sie po tym gdy padly po 2,5 - 3 latach. Od tego jest
2 letnia gwarancja/zgodnosc z umowa - jak sprzet pada to jest do
naprawy/wymiany, jesli przy obecnych cenach zepsuje sie po tym okresie -
mowi sie trudno i kupuje nowy, lepszy i nie zuzyty za cene kilku do
kilkunastu biletow do kina.

> Raczej preferuje zachowanie teac w-54 (mi dzialal kilka lat, potem
> siostrze a teraz mi zycie ratuje) ;-)

            Wiesz - poprzenia moja nagrywarka byl blizniaczy Teac W58 [roznily
sie tylko szybkoscia i firmware - to dlatego Teac wypuscil update kilka
razy firmware do W54, ale NIGDY do W58. Znajomy meczyl za to wlasnie W54
do czasu gdy nagrywanie plyuty ~25 min nie doprowadzilo go do szalu.
Co z tego ze mechanicznie te napedy sa nie do zajechania jesli po 2,5 roku
zaczal wnich szwankowac laser. Niby ten Teac W58 dziala do dzis [co prawda
plyte to on widzi raz na ~rok - siedzi sobie w komputerku biurowym w
kancelarii, a Debiana z zasady instaluje sie raz a potem tylko aktualizuje
przez siec] ale od ~polowy plyty zglasza uszkodone [w wiekszosci
korygowalne] sektory na 100% dobrych plytach.
Ostatnio musialem odratowac wazna dla mnie plyte CDR nagrana za szybko ~4
lata temu. PRzeszla przez ~10 roznych napedow - nagrywarek i czytnikow
CD/DVD. Jedynym ktory w koncu ja poprawnie odczytal byl 1,5 roczny Liteon
CDRW x52.

> Tak wiec szukam czegos mocnego.

            Nie znajdziesz. Mozesz co najwyzej szukac czegos mocniejszego niz
inne na rynku.

> Problem w tym ze budzet na to to bedzie cos kolo 200pln.

            A to juz wogole ogranicza pole do napedow najpopularniejszych -
produkowanych masowo na zasadzie - jak sie zepsuje to wymieniamy od reki
i nie placzemy.

> Czego _nie_ potrzebuje:
> 1)przegrywania zabezpieczonych plyt (nigdy jescze tego nie robilem i
> pewnie mi sie nie zdarzy)

            Witaj w klubie - skoro uzywales Tewaca W54 pewnie kupowales
nagrywarke w tym samym czasie co ja W58 - i tez jeszcze nie zdarzylo mi sie
przegrywac zabezpieczonej plyty.

> 2) super hiper wodotryskow typu jakies egzotyczne formaty
> obslugiwanych plyt

            Czyli DVD-RAM mozemy sobie darowac? Egzotyczny moze nie jest, ale
nosniki drogie i nie wszystkie napedy go obsluguje. A szkoda bo to moglo
byc swietne i powszechne medium na "duza dyskietke". I nie bedzie "niedlugo
ceny plytek spadna a wszysrkie modele beda to obslugiwac" - technologia
przegapila swoja szanse IMO. Za rokiem jest w koncu BR/HD-DVD.

> 3) marki ktora powali sasiadow na kolana.

            Czyli do LiteOna sie nie uprzedzasz ;)
Te nagrywarki sa lepsze niz sie o nich [tu rowniez] mowi. Sam dalem sie w
koncu przekonac propagandzie i zminilem SOHW1633S na BenQa 1640 zeby
sprobowac czego nowego. I na jednych nosnikach lepiej nagrywa BenQ, na
innych patchowany jakosciowo przez Codeguys SOHW1633S@SOHW1635S

> Jesli jakas mniej znana bedzie rownie wytrzymala to jestem za, szpanowac
> tym nie zamierzam.
> Co byloby mile widziane:
> 1) w miare sensowna predkosc.
> 2) bezproblemowe dogadywanie sie z linuxem (nie slyszalem o zadnych
> problemach z dvd rw no ale dla pewnosci wpisalem )
> 3) porzadne nagrywanie nawet na slabych nosnikach

            Czyli BenQ DW1640 spelnia powyzsze. Drobne zastrzezenia moga byc co
do punktu 2, ale to dotyczy nie samego sprzetu i wspolpracy z cdrecord,
ale oprogramowania firmowego.

> Czytalem sporo pozytywnych opinii o napedach benq zwlaszcza o dw1640
> ktory jest kupowany przez plextora. Faktycznie tak dobrze sie
> sprawdzaja?

            Hmmm - ja sobie chwale. Zgodnie z tym co ktos juz pisal - z rozsadna
predkoscia nagrywa dobrze na wszystkim. To troche tak jak Teac. Nawet w
wersji OEM [tej dla Plextora] panel jest podobny z wygladu do pancernego
W54/W58. Nie bierz boxa jesli do takiego wygladu sie przyzwyczailes -
wyglada jak mydelniczka.

> Kilka osob polecalo mi neci.

            Dosc delikatne i sprawiajace problemy przy odczycie napedy IMO.
Zreszta i tak najlepiej miec osobno nagrywarke i osobno naped DVDROM.
Wtedy nie masz oporow przy katowaniu DVD-ROM x16 bojac sie ze rozkalibruje
sie mechanizm i zacznie gorzej nagrywac od takich szybkosci obrotowych.

> Co z ta ich technologia label
> flash ? Ma szanse zejsc do sensownej ceny w przeciagu powiedzmy
> miesiaca i co z nosnikami pod to? I jak sie ma w porownaniu z light
> scribe (ktora moim zdaniem ze wzgledu na czas drukownia nie nadaje sie
> do niczego)

            Jak dla mnie to bajer bez znaczenia. Widze ze masz podobne podejscie
wiec spokojnie mozesz sobie odpuscic. Jak ktos koniecznie chce miec nadruk
to sa przeciez plytki z warstwa do nadruku.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl