wyłączanie się dysku twardego

Autor: Tomasz <tomusiolekWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Dec 2005 - 04:42:35 MET

 Witam.

Czy komuś z Was zdarzyło się, aby dysk twardy sam się wyłączał ? Sytuacja
wygląda tak: Jest dysk WDC WD400-JB podpięty do kontrolera zintegrowanego na
płycie głównej Gigabyte 8I865P-G kabelkiem 80 żyłowym. Do tej samej płyty
podpięty jest drugi dysk twardy, z tym, że to Samsung na SATA. Ponadto jest
DVD-RW. Zdarza się, że ten właśnie WDC wyłącza się (słychać jak głowice się
zatrzymują) po czym po chwili włącza się spowrotem. Z tym, że system jest już do
restartu. Czasem zdarzy się, że muszę wyłączyć całkiem, poczekać chwilę i
dopiero zaczyna działać. Przyjąłem, że to uszkodzenie dysku, zrobiłem sobie
kopie i zainstalowałem system na nowym WDC WD800-JB. Mocno się zdziwiłem, bo z
nim dzieje się dokładnie to samo. Co ciekawe, ten dysk na SATA działa ok. Całość
zasialana jest zasilaczem 350W. Czy to może mieć znaczenie ? Nie chciałbym znowu
dokonać chybionego zakupu.
System to MS Windows XP PRO SP2, sterowników do płyty nie instalowałem, działa
na standardowych z Windowsa.

Pozdrawiam,
Tomasz.