Re: intel 810

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Sun 25 Dec 2005 - 13:09:28 MET

"ToMasz" <witu@polbox.KOM> w news:dolrmd$joc$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> od wczoraj mój sym jest posiadaczem compaqa na intelu 810. Oczywiscie
> komputerniema jakiejkolwiek dokumentacji. zadnych napisów na płycie, przy
> bootowaniu wyswietla obrazek na pełny ekran COMPAQ wiec nie wiem nawet jak
> bios upgradowac....

Jaką masz płytę możesz sprawdzić przy pomocy malutkiego programu:
CPU-Z 1.31 - http://www.cpuid.org/cpuz.php
Potem ze strony produceta płyty ściągniesz sobie dokumentację.

> pytania:
> jaką pamiec tam moge wsadzic? Szukałem na allegro i są SDram jedno i dwu
> stronne. które bedą działały?

Chipet i810 obsługuje podobnie jak BX 128MB na jeden bank,
więc moduł 128MB jednobankowy powinien chodzić,
ogólenie to i810 obsłuży max 512MB RAM'u.
Najlepiej to sprawdzić w dokumentacji płyty.

> JAki max procek moge tam włożyc? teraz jest celek 466na płasko, czyli chyba
> p370?

Obsłuży każdy Coppermine, czyli max Celeron lub PIII do 1.1GHz.

> o ile pamietam, celki sie dobrze podkręcały, jak sie za to zabrac? nie
> tłumaczcie mi jak sie kreci procka!

Peerwsze z danej serii zawsze się dobrze podkręcają, np. C533A, C800 itp.

> to wiem, ale w biosie niema mozliwosci
> zmiany czegokolwiek( chybaze jest to jakos ukryte)

Być może ta płyta nei ma możliwośći overclockingu,
podobnie jak płyty Intel'a.

> a z poziomu windowsa
> nigdy sie w to nie bawiłem, wiec nawet niewem jakiego programu użyc i czy to
> sie da zrobic jesli płyta nie wspiera takiego czegos.

Są takie programy np. CPUFSB 2.2.13 , ale jeżeli się na tym nie znasz
dość dobrze, to możesz trwale uszkodzić płytę.

> Niema gniazda AGP. czy warto kupic jakaąs karte na PCI ( tak na poziomie
> wydajnosciowym pierwszych gforców) czy taniej bedzie kupic nową płytę
> główna+gforca na agp?

Możesz np. kupić FX5200 na PCI, przyda się
jeżeli włożysz do tej płyty np. PIII 1.1GHz :)

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000