Re: reklamacja plyty glownej

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 20 Dec 2005 - 15:35:09 MET

BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote:

> Hmm... więc mnie w jednym sklepie oszukali,

            Nie tyle oszukali, co reklamacja pewnie przebiegala w trybie
gwarancyjnym, a te czesto przewiduja termin 28-30 dni na zajecie
stanowiska. Trzeba po prostu znac uprawnienia ustawowe i korzystac
z nich jesli sa korzystniejsze od umownych gwarancyjnych. W zeszlym
miesiacu zmienialem nagrywarke DVDRW na BenQa DW1640 i dolaczona
do niego gwarancja [oglona dla produktow BenQa] to horror w ciapki.
Co najmniej 3-4 postanowienia nadaja sie do zaskarzenia do SOKiK
jako niedozwolone postanowienia umowne. Sam na pewno nie bede sie
w to bawil - raczej skorzystam z ochrony ustawowej w razie czego
[odpukac]. Tyle tylko ze jesli producent [a raczej polski dystrybutor
jego produktow] ma takie podejscie, to pewnie i sprzedawca bedzie
szukal dziury w calym by nie uznac rekalmacji - inaczej musialby to co nie
podchodzi pod gwarancje a miesci sie w ochronie ustawowej pokrywac z
wlasnej kieszeni.
             Cholera - mialem dobra nagrywarke Liteona SOHW1633S patchowana na
SOHW1653S z biosem porpawionym jakosciowo przez Codeguys
[1653S.CC1R.patched-cf] to mnie podkusilo na zmiane na BenQa - z tego co
robilem skany to patchowany Liteon lepiej jakosciowo nagrywa od
wychwalanego Benqa DW1640 z najlepszym biosem BSLB. Do tego jak cos
Liteonowi sie stanie to serwis wymienia te napedy od reki a nie szuka
powodu by nie uwzglednic rekalmacji jak Benq. Co z tym napedem liteona
robilem to moje - i dziala idealnie. A BenQa boje sie dotykac - jak byl
firmware BSLB tak jest - bo kolejne BSMB i najnowsze BSNB zwiekszaja tylko
jitter, co gorsza po powrocie do BSLB pozostaje on na takim wyzszym
poziomie - widocznie pozostaja smieci w pamieci EEPROMU z nowszych
firmware. Z Liteonem mozna zrobic co sie chce i flashowac go w porzek i
wzdluz bez szkody dla napedu - zawsze mozna zrobic backup EEPROMa i w razie
czego wrocic do dawnych ustawien.

> ale i tak wyszło w końcu, że zwrócili mi kasiorę.

            No to powinienes sie cieszyc [pomimo pewnie wczesniejszych nerwow]
- to najtrudniejsze do osiagniecia i najkorzystniejsze dla klienta
rozwiazanie, bo elektronika komputerowa bardzo szybko traci na wartosci.

> Chciałem pomóc najlepiej jak tylko mogłem, czyli lepiej nie pomagać i
> olewać, jeśli nie jest się expertem?

    Nie o to mi chodzilo - wrocilem tylko uwage ze wprowadzasz go w blad,
czym mozesz wyrzadzic pytajacemu szkode.

> Ps. Gdzie widzisz w mojej wypowiedzi, że mam nastawienie experckie?

            Nie - nie nazwalem Cie "lamerem". PRzywolalem tylko ta definicje
bo zaczales sie zblizac - nie bylo wlasnie jeszcze tego nastawienia
"ekperckiego". Jesli poczules sie urazony to przepraszam.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl