Re: Programator BIOS-u.

Autor: Kompaner <kompaner_at_wp.pl>
Data: Mon 19 Dec 2005 - 18:27:46 MET

> Najnowsze wersje willema oznaczone 6.x
> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76807782 lub
> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76805676 sa mocno
> zminiaturyzowane, maja na sobie juz firmware hub, ale nadal wymagaja
> portu LPT ! Swoja droga firme Gotronik moge polecic - sa ok.

Witam!
Strasznie wielkie dzięki, chyba wszystko zrozumiałem, ale coś jeszcze
zapytam.
Biosy na eeprom w obudowie DIP-32 to sprawa jednoznaczna.
Trochę jestem zagubiony, jeśli chodzi o te kwadratowe (uprasza się nie
śmiać).
Z tego co się doczytałem są na 5 V i 3,3 V (a te na 5V to chyba też są dwa
typy).
Chcę mieć sprzęt, którym zaprogramuje wszystkie BIOS-y płyt głównych - i
stare i nowe.
Z tego co napisałeś wynika, że te nowe BIOS-y wymagają czegoś co się nazywa
firmware hub.
Spotkałem też na Allegro programator, którym miał trzy gniazda (te
kwadratowe), bo podobno te podstawki plcc32, które nie są firmware hubami
też się różniąj, zdaje się wyprowadzeniami, ale to chyba z biosami nie nic
wspólnego.
Kurcze, ale namieszałem.
Krótko.
Czy kupno Willema 6 załatwi sprawę programowania dowolnych BIOS-ów płyt
głównyc?
Czy do tego będą wykorzystywane tylko gniazda - to DIP-32 i to oznaczone
firmware hub?
Uff.
Dziękuję za wytrzymałość.
Kompaner