Re: Programator BIOS-u.

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue 20 Dec 2005 - 23:31:19 MET

Kompaner napisał(a):
> Czy kupno Willema 6 załatwi sprawę programowania dowolnych BIOS-ów płyt
> głównyc?
> Czy do tego będą wykorzystywane tylko gniazda - to DIP-32 i to oznaczone
> firmware hub?
powinno zalatwic
biosy zasadniczo wystepuja (w zabytkach okrutnych) w postaci eepromow
typu 27c010/020 w obudowie dil-32, czasem ich odpowiedniki w
"kwadratowych" plcc-32. Nastepne sa juz 29f001/2/4 - te juz w firmware
hubie programujesz.
Najprostsza sprawa - wez sciagnij soft do willema (jest do sciagniecia
na podanych wczesniej aukcjach, darmowy, dziala rowniez bez
programatora). W sofcie wybierasz typ programowanej kostki - po wybraniu
typu pamieci pojawia sie w oknie co i jak ustawic (przelaczniki) oraz w
co dana kosc wsadzic (czy w glowna podstawke ZIF czy w firmware hub, czy
w inny sposob). Jesli wyskakuje ci ze w glowna podstawke zif, a kostka
jest w kwadratowym plcc - to wkladasz ja w odpowiednia przejsciowke
plcc-dip (ktora wlasnie tez jest na willemie 6 wbudowana).