Re: TFT w laptopie

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sat 17 Dec 2005 - 22:24:48 MET

> Czym to jest spowodowane? Czy to normalne? Czy to kwestia zużycia? Czy będzie
> to postępować? I w ogóle: czy mam się tym martwić?

Mógłbyś dokładniej opisać jak to wygląda?

Normalne jest oczywiście w LCD, że gdy patrzysz z boku (albo z dołu lub
z góry, najbardziej widoczne jest z dołu), to obraz zanika (do czerni
lub srebrzy albo do ciemnego błękitu - zależnie od matrycy).

Jeśli mgiełka jest w postaci plam różnej jasności to matryca może być
nierównomiernie podświetlona (normalka w sumie, sprawdź czy patrząc z
przodu widzisz coś na jednolitym szarym tle, jeśli widzisz jakieś plamy
w dziennym świetle, to jest niedobrze - znaczy podświetlenie jest mocno
nierównomierne) albo może to też być wpływ naciskania na matrycę (ktoś
czyszcząc zbyt mocno nacisnął).

Jeśli nie przeszkadza to w normalnej pracy (i nie denerwuje), nie ma się
czym przejmować.