Re: Problem z dyskiem [Samsung SP2014N)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 09:48:19 MET

Użytkownik "Makus [P.E. #7]" <maqsWYTNIJTO@op.pl> napisał w
wiadomości news:dnol23$gfp$1@news.onet.pl...
> Michal Kawecki wklepał(a):

> W tej chwili juz w biosie mam na sztywno ustawione LBA

Ale w chwili zakładania partycji ona nie była włączona i wartości LBA
zapewne nie zostały wypełnione.

> Przetestuje... Ale jak juz pisalem formatowalem to ponownie
> instalatorem windowsa, a nawet uruchamialem z plytki Hiren's Boot
> Cd programik smart fdisk w ktorym byla opcja "repair mbr" czy
> jakos tak...Ale nie omieszkam sprobowac...

Nie jestem pewien, czy ten programik robi to samo, bo "repair MBR"
kojarzy mi się raczej z zapisaniem w nim standardowego kodu startowego
(czyli dokładnie z tym samym co robi polecenie fdisk /mbr), a nie z
żadną naprawą. Tak to jest rozwiązane w 99% programów które znam. Ja
mówię o _wyzerowaniu_ MBR, czyli o całkowitym wycięciu starej tabeli
partycji.

> No wlasnie instalka jest xp + sp2

A więc wszystko powinno było zadziałać zgodnie z oczekiwaniami. Dla
wszystkiego możesz jeszcze ściągnąć program diagnostyczny ze strony
producenta dysku i zweryfikować nim sprawność napędu. W nim także
istnieje możliwość wyczyszczenia powierzchni dysku (tzw. low level
format), tyle że nie jest ona ograniczona jedynie do MBR, a dotyczy
całej powierzchni talerzy. Ale może to i lepiej.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/