Re: [zakup notebooka]:Turion, Sempron a może Centrino ?

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 14:41:37 MET

rokko napisał(a):
(...)
> niech będzie: treraźniejszość - czy lepiej zainwestować w Turiona czy
> Centrino+Sonoma ?
> z jednej strony przekonuje mnie intelowska spójność technologii (procesor +
> chipset + karta grafiki = Centrino lub Sonoma) a z drugiej - słyszałem wiele
> dobrego o AMD ale w notebookach występuje wówczas naraz kilku producentów
> (AMD + SiS. + ATI) - czy to wszystko razem "gra" ?
> Tak jak napisałeś - w notebookach raczej się procków nie wymienia, więc
> decyzja powinna być wyważona....

(...)
Czy "gra", to pytanie do tych, którzy używają.
Ja zawsze byłem zwolennikiem procesorów Intela (stabilność pracy,
grzanie, oszczędzanie energii).
Ale znam takich, którzy "Intel outside" i tylko AMD (i podobno ostatnio
wyżej wymienione parametry AMD ma lepsze).
Ale z drugiej strony, jeśli potrzebujesz x64 to według mnie tylko AMD.

> gier nigdy nie można wykluczyć :)
> a te (jak i inne aplikacje) chyba są pisane "pod procesor" ?
Nie. Wszystkie podstawowe komendy i większość rozszerzonych są zgodne
(pomimo, że się inaczej nazywają). Częściej gry pisane są pod kartę
graficzną (a tu postęp w komendach jest większy). To znaczy nowe gry
lepiej działają na kartach nowszych, bo niektóre komendy sa wykonywane
sprzętowo na karcie, a nie liczone przez procesor.
I tu liczyłbym się z tym, że kupując laptopa wiem które gry będą
chodziły i nie nastawiam się, że będą chodziły nowsze (a jak będa
chodziły, to tym lepiej dla gier :-) ).

> czy jeśli wogóle przewiduje się nowe gry to KONIECZNIE trzeba mieć grafikę z
> własną pamięcią ? a jeśli tak - to jaką ?
> 64MB ? 128 MB ?
> A może bardziej opłaca się po prostu dołożyć pamięci RAM (zamiast inwestycji
> w grafikę z własną pamięcią) ?
Popatrz na wątki:
"Laptopowy pojedynek: Intel 852GM konta Radeon Xpress 200M"
"Laptop - pare pytań"
"Co lepsze ( laptop)"

> i jeszcze jedno - czy masz u siebie Bluetooth ? Czy aplikacja B. w ACERze to
> problem (zakłądając oczywiście że nie ma B. "od początku") ?
Mam wbudowany. Używałem z marnym skutkiem (ale nie przykładałem się
zbytnio). Próbowałem połaczyć się z Nokią 7650. Ale podobno to bardziej
problem komórki.

> rokko

Kuba