Re: [zakup notebooka]:Turion, Sempron a może Centrino ?

Autor: rokko <rokko_at_toya.net.pl>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 13:46:05 MET

Użytkownik "Kuba Panas" <Kuba_nntp@lubiana.waw.pl.UsunTo> napisał w
wiadomości news:4392de98$1@news.home.net.pl...
Centrino

> To raczej nie jest kwestia przyszłości, tylko teraźniejszości. W
> laptopach bardzo rzadko wymienia się procesor (co bywa częste w
> stacjonarnych).

niech będzie: treraźniejszość - czy lepiej zainwestować w Turiona czy
Centrino+Sonoma ?
z jednej strony przekonuje mnie intelowska spójność technologii (procesor +
chipset + karta grafiki = Centrino lub Sonoma) a z drugiej - słyszałem wiele
dobrego o AMD ale w notebookach występuje wówczas naraz kilku producentów
(AMD + SiS. + ATI) - czy to wszystko razem "gra" ?
Tak jak napisałeś - w notebookach raczej się procków nie wymienia, więc
decyzja powinna być wyważona....

> Tu nie pomogę, ale popatrz na wcześniejsze dyskusje. Jeżeli _żadne_ nowe
> gry, tylko praca biurowa, oglądanie filmów to wystarczą te tańsze
> rozwiązania. Ja pracuję na Intelu i mi wystarcza. Dobrze rozumiesz,
> pamięć wykorzystywana przez kartę graficzną zmniejsza pamięć dostępną
> dla systemu.

gier nigdy nie można wykluczyć :)
a te (jak i inne aplikacje) chyba są pisane "pod procesor" ?
czy jeśli wogóle przewiduje się nowe gry to KONIECZNIE trzeba mieć grafikę z
własną pamięcią ? a jeśli tak - to jaką ?
64MB ? 128 MB ?
A może bardziej opłaca się po prostu dołożyć pamięci RAM (zamiast inwestycji
w grafikę z własną pamięcią) ?

i jeszcze jedno - czy masz u siebie Bluetooth ? Czy aplikacja B. w ACERze to
problem (zakłądając oczywiście że nie ma B. "od początku") ?

rokko