Re: Dysk, ale gdzie, jaki?

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 12:46:05 MET

pcprop napisał(a):

> Mam problem, kolega składa dla dziecka z rodziny pierwszy komputer, do
> tego podłączył dysku (który wczesniej siedział w tym komputerze)2gb WD.
> Problem w tym, iż win 98 nie chce się instalowac. Uruchomiłem fdiska i
> co się okazało: fdisk widzi tam dwa dyski. Dysk 1 o wielkości 1mb i
> dysk 2 o faktycznej wielkości dysku. I co dziwne nie mogę zmienic
> partycji aktywnej bo ta niby jest przypisana do dysku 1. Ale znowu
> fdisk mówi iż na dysku 1 nie ma założonej żadnej partycji. Na początku
> myślałem iż jest to stacja fdd, ale wyłączyliśmy ją w biosie jak
> [...]

Pod dosem partycją aktywną może być tylko pierwsza partycja na pierwszym
dysku.
Na mój nos, to jest uszkodzona tablica partycji.

Niestety fdisk dosowy ma małe możliwości wymuszania zmiany błędnych i
nietypowych zapisów.
Proponuję spróbować jakimś narzędziem linuksowym (najlepiej z
dystrybucji typu Live), narzędziem typu Partition Magic, lub ewentualnie
Win2k/XP (ale Ms w ostateczności, nie zawsze pomaga/potrafi/rozpoznaje).

Pozdrawiam
Kuba Panas