Re: Dysk, ale gdzie, jaki?

Autor: Stanisław Kępiński <szydas_at_szydas.eu.org>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 13:20:36 MET

pcprop wrote:

> Mam problem, kolega składa dla dziecka z rodziny pierwszy komputer, do
> tego podłączył dysku (który wczesniej siedział w tym komputerze)2gb WD.
> Problem w tym, iż win 98 nie chce się instalowac. Uruchomiłem fdiska i
> co się okazało: fdisk widzi tam dwa dyski. Dysk 1 o wielkości 1mb i
> dysk 2 o faktycznej wielkości dysku. I co dziwne nie mogę zmienic
> partycji aktywnej bo ta niby jest przypisana do dysku 1. Ale znowu
> fdisk mówi iż na dysku 1 nie ma założonej żadnej partycji. Na początku
> myślałem iż jest to stacja fdd, ale wyłączyliśmy ją w biosie jak
> [...]
pewnie ten pierwszy "dysk", a konkretnie 1. partycja była wykorzystana
przez jakiś bootloader. 2. partycja była systemowa. fdisk nigdy nie
pokazuje napędów wymiennych typu fdd czy cd. ja bym wywalił wszystkie
partycje, założył nową, sformatował i zainstalował system. z tym fdisk
powinien sobie poradzić....
pozdr
szydas