Re: własnoręcznie 'stworzony' kabel UTP

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 06:32:24 MET

cOOba zapodał(-a):
> [...]
> nie przedłużać od razu przechodzę do sedna sprawy: Mam internet poprzez
> kablówkę (o ile to ma znaczenie) i do tegoż podłączone 2 oddzielne
> łącza oraz 2 komputery. Urządzenia te są połączone switchem SURECOM
> EP-805SX (dokładnie takim, jak
> http://a.gery.pl/show_item.php?item=73235419). Ostatnimi czasy nie
> znając się na tym wezwałem montera ('bolec' we wtyku RJ-45 w końcowce kabla ułamał się, co skutkowało wypadaniem kabla z gniazda
> switcha) tylko
> po to, aby wymienił cały kabel, gdyż stwierdził, że wymiana końcowki

Monter - złodziej (końcówka kosztuje 50 groszy).

> [...]
> gdzieś w sieci wogóle jest opis jak podłączyć końcówki przewodów we
> wtyku (nie bardzo nawet wiem jak tego szukać ;) w sieci) tak, aby to
> potem działało. Pytam, bo tenże sam fachman stwierdził, że, choć nic
> nie ryzykuje to najwyżej nie będzie działało, jak źle podłączę, a ja na
> przyszłość nie chciałbym płacić na darmo. Gdzie mogę znaleść opis
> montażu końcówek kabli we wtyczce rj-45 /najlepiej zilustrowany ;) /.
> Przepraszając za banalne pytanie (zwłaszcza, jeśli jest ono NTG) z góry
> dziękuję za jakąkolwiek, nawet najmniejszą pomoc. Pozdrawiam,

Jak łączysz komputer ze switchem na małej odległości - nic się nie stanie,
jak kolejność będzie dowolna (na obu końcach kabla oczywiście!).
Standardy jednak głoszą, aby była kolejność (wtyczka widoczna od strony
kontaktów, ten dzyngiel pod spodem, dziurka na kabel do siebie):
1 - Biały z zielonym
2 - Zielony
3 - Biały z pomarańczowym
4 - Niebieski
5 - Biały z niebieskim
6 - Pomarańczowy
7 - Biały z brązowym
8 - Brązowy

lub (ten ja stosuje najczęściej)

1 - Biały z pomarańczowym
2 - Pomarańczowy
3 - Biały z zielonym
4 - Niebieski
5 - Biały z niebieskim
6 - Zielony
7 - Biały z brązowym
8 - Brązowy

ps. jak łączysz ze sobą _bezpośrednio_ dwa komputery - na jednej stronie
kalba robisz wg. pierwszego standardu, na drugim końcu wg drugiego.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,