własnoręcznie 'stworzony' kabel UTP

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 03:11:28 MET

Witam,

Na wstępie witam wszystich serdecznie, jako nowa osoba na grupie i żeby nie
przedłużać od razu przechodzę do sedna sprawy: Mam internet poprzez kablówkę
(o ile to ma znaczenie) i do tegoż podłączone 2 oddzielne łącza oraz 2
komputery. Urządzenia te są połączone switchem SURECOM EP-805SX (dokładnie
takim, jak http://a.gery.pl/show_item.php?item=73235419). Ostatnimi czasy
nie znając się na tym wezwałem montera ('bolec' we wtyku RJ-45 w końcowce
kabla ułamał się, co skutkowało wypadaniem kabla z gniazda switcha) tylko po
to, aby wymienił cały kabel, gdyż stwierdził, że wymiana końcowki nie opłaca
się.
Gdybym wiedział, to sam bym to zrobił. Problem w tym, że nie wiem: czy po
pierwsze same te końcowki - wtyki typu rj-45 są gdzieś dostępne, jak i same
odpowiednie kable, a - i tu w zasadzie przedmiot problemu: czy gdzieś w
sieci wogóle jest opis jak podłączyć końcówki przewodów we wtyku (nie bardzo
nawet wiem jak tego szukać ;) w sieci) tak, aby to potem działało. Pytam,
bo tenże sam fachman stwierdził, że, choć nic nie ryzykuje to najwyżej nie
będzie działało, jak źle podłączę, a ja na przyszłość nie chciałbym płacić
na darmo. Gdzie mogę znaleść opis montażu końcówek kabli we wtyczce rj-45
/najlepiej zilustrowany ;) /. Przepraszając za banalne pytanie (zwłaszcza,
jeśli jest ono NTG) z góry dziękuję za jakąkolwiek, nawet najmniejszą pomoc.

Pozdrawiam,

--
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")