Re: 2xram - zwiechy, dlaczego?

Autor: Marek <marek.halacz_at_neostrada.pl>
Data: Wed 30 Nov 2005 - 11:05:54 MET

Witam.

> Dokupilem kostke 512MB PC3200 CL2.5 i wlozylem ja w swoja plyte glowna
> Soltek DRV5-C (KT333). Moj system operacyjny to Windows XP prof.
> Pamiec
> taktowania z biosa BY SPEED (CL2.5, normalne ustawienia). Napiecie
> 2.5V
> i trzyma (sprawdzane Soltek hardware monitor). Razem mam 768MB RAM.
> Pamiec 256MB (PC 2700, CL2) osadzona w slocie 1, kostka 512 w slocie
> 2.
> Magistrala 166MHz.

Mam podobny problem a mianowicie miałem płytę epoxa EP-8RDA+ i w niej
dwie kośći noname 512/333
potem dokupiłem jeszcze jedną 512/400 Twinmosa i wszystko działało ok.
Ale o co chodzi miałem procek 2400+ który chodzi 15x133 a że ma
odblokowany mnożnik to u mnie działał 12x166 czyli taktowanie realne
było to samo.

Problem się zaczął gdy padła płyta i kupiłem Asusa A7N8X prawie wszystko
działało dobrze ale 15x133, jak zmieniłem na 12x166 to np. Colin 4 nie
włączał sie (wychodził do windowsa) i pisało że program wykonał
nieprawidłowa operację, doadatkowo gra Payback Terrorist Takedown wcale
się nie uruchamia.

Zmieniłem procek na Bartona 3200/333 i wtedy już nie chciało nic działać
nawet windows.

Teraz podsumowanie (może trochę zaskoczyć) - po wyjęciu pamięci TwinMos
komp działa normalnie czyli wszystko się uruchamia i działa
bezproblemowo, wychodzi na to że moja płyta głowna nie cierpi TwinMosów
próbowałem jeszcze ech
zmieniać kości miejscami ale poprawa była mała i tak wszystko nie
działa

Dodam jeszcze że wyciągłem kości noname i włożyłem dwa TwinMosy oba
512/400 i komp nie działał jak powinien.

Jeszcze żeby ktoś nie twierdził że kość walnięta (Twinmos) u kumpla była
w kompie na płycie Zenitha jako 3 kość dwie poprzednie to Twinmosy
512/333 a ta przypomnę 512/400 i wszytko działało dobrze nawet te gry
co u mnie nie - czyli kość jest dobra.

> Na kazdej kostce z osobna komputer stabilny jak skala w tych grach.
>

> Dlaczego ten efekt moze wystepowac? Chipset, zasilacz, sterowniki...?
> Czy slusznie podejrzewam sprzet? Jak to zdiagnozowac? Moze zamienic
> kosci miejscami? Podniesienie napiecia ram do 2.6V nic nie zmienia.

TAk jak napisałeś spróbuj zmienić miejscami a jak nie pomoże to pożycz
od kogoś inną kość.

--
Pozdrawiam Marek.