2xram - zwiechy, dlaczego?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Wed 30 Nov 2005 - 10:14:48 MET

Czesc

Dokupilem kostke 512MB PC3200 CL2.5 i wlozylem ja w swoja plyte glowna
Soltek DRV5-C (KT333). Moj system operacyjny to Windows XP prof. Pamiec
taktowania z biosa BY SPEED (CL2.5, normalne ustawienia). Napiecie 2.5V
i trzyma (sprawdzane Soltek hardware monitor). Razem mam 768MB RAM.
Pamiec 256MB (PC 2700, CL2) osadzona w slocie 1, kostka 512 w slocie 2.
Magistrala 166MHz.

Zasilacz Enlight 300W. Do tego 2xHDD (40 i 17), CDRW oraz DVD. Karta
graf Radeon 9100.

Pamiec chodzi conajmniej 20minut na memtest86 bez bledu. Procesor nie
jest przetaktowany i sie nie grzeje (43st czytane z wewnatrz rdzenia
Athlona XP 1700+).

Rezultat? Zwiechy, zwiechy, blue screeny i rozne inne klocki. Przede
wszystkim w Need for Speed Most Wanted, ale Underground2 nie startuje
nawet. Pozostale gry i programy chodza dobrze, ale pewnie nie obciazaja
na tyle maszyny co gry.

Na kazdej kostce z osobna komputer stabilny jak skala w tych grach.

Dlaczego ten efekt moze wystepowac? Chipset, zasilacz, sterowniki...?
Czy slusznie podejrzewam sprzet? Jak to zdiagnozowac? Moze zamienic
kosci miejscami? Podniesienie napiecia ram do 2.6V nic nie zmienia.

--
Marcin 'fv' Wojtczuk