Re: Athlon 3000+

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 23:01:14 MET

Dnia Tue, 29 Nov 2005 21:45:55 +0100, PSYLO napisał(a):

> A kto by chciał poniżej 200MHz ;)

ale nie mówię że 200 MHz jest nieosiągalne. Oficjalnie się nie da, ale
nieoficjalnie można 9chociaż nie w każdym egzemplarzu).

> Z moich porównań wynik był większy (8-10 stopni), ale odbywały się na
> różnych płytach głównych, choć obydwu od Gigabyte :)

nie może być - venice to praktycznie to samo co winchester, tylko że ma
SSE3 i poprawiony kontroler pamieci. Różnica wynika z innych biosów tych
płyt - nawet na tej samej płycie z różnymi biosami można dostać odmienne
wyniki, a co dopiero mówić o różnych płytach. Ja testowałem venice i
winchestera na tej samej płycie z tym samym biosem i różnica to 1 stopień.

> Czy ja wiem... być może to wina 'zaśmiecenia' systemu badź innych
> czynników... Ogólnie teoretycznie wydajność obydwu powinna być bardzo
> zbliżona.

Poprawienie kontrolera pamięci w Venice spowodowało, że nie było problemów
z 4 modułami na 200 MHz, ale spowodowało to również spadek wydajności w
przepustowości pamięci o 100-150 MB/s, co daje nieco gorsze wyniki w prawie
wszystkich testach. System był ten sam na obu procesorach. Po ponownym
zainstalowaniu systemu wynik nie uległ zmianie.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam