Re: AGP/AIMM SLOT

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 10:14:06 MET

> Tak czy inaczej zintegrowana grafa chodzi koszmarnie poprostu
> (CPU PIII 800MHz 2x128MB SDRAM, ...

Mialem przez moment Della GX150 w takiej wlasnie konfiguracji
i filmy dzialaly calkiem przyjemnie. Z tym, ze nie dalo sie
ich ogladac z racji fatalnego skalowania obrazu, jakie oferuje
rdzen graficzny z i815. Piksele jak krowy... ;)

> ze procek ma jeszcze ze 30% zapasu i sporo wolnego RAM'u to
> filmy sie tna na tym nie daj boze... Tak wnioskuje ze to wina
> grafy z tym calym AIMM'em 4MB.

Nie sadze... raczej cos namieszales z oprogamowaniem.
Sprawdz linuxowym MPlayerem, bedziesz mial pewnosc.

> Sadzisz, ze zainstalowanie grafy by pomoglo zeby filmy chodzily
> plynnie czy trzeba by cos jeszcze???

Na zwyklym Rage (za 10,- z Allegro) bedziesz mial lepsza jakosc.
Ale filmy na tej integrze powinny isc plynnie.

Ze tak spytm: jakie kodeki tam masz zainstalowane?

Jesli FFDShow, to zauwaz, ze od jakiegos czasu nie wlaczaja
domyslnie trybu overlay i trzeba recznie zaptaszkowac "use
overlay mixer".

A jesli nie FFDShow, to je wywal i zainstaluj FFD ;)

> W razie czego moze uda mi sie tam dolozyc jezcze 256MB SDRAM
> (512 MB to zdaje sie max ile w sumie ta plyta obsluzy...)

Owszem, chipset i815 tyle wlasnie obsluguje pamieci maksymalnie.
Z tym, ze do filmow i do pracy pod wordem te 256 wystarcza
i przyrost predkosci po dolozeniu kolejnych 256 nie bedzie
juz tak widoczny, jak pomiedzy 128 i 256.

Zdrooweczka,
Vituniu.