Re: AGP/AIMM SLOT

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 09:41:50 MET

Vituniu napisał(a):

> Wynalazek Intela do chipsetu Solano (i815) zdaje sie.
> Masz normalny slot AGP w ktory mozesz zapodac karte
> graficzna. Dodatkowo potrafi on obsluzyc modul AIMM.
>
> Ten tajemniczy AIMM to nic innego jak modul pamieci
> 2 lub 4 mb (nie pamietam, czt byly 8) przeznaczonej
> tylko i wylacznie dla grafiki zinegrowanej z chipsetem.
>
> Jak latwo sie domyslic wyglada toto jak DIMM ze zlaczem
> pozyczonym z karty graficznej ;)
> Podobno przyspiesza jej dzialanie. No i ma te zalete,
> ze karta ta nie korzysta juz z pamieci systemowej.

Wiem juz wiem - znalazelm na Allegro - ktos sprzedawal taki AIMM (u mnie
Siedzi na plycie takie cudo) poza tym na Tom's Hardware opisywano kilka
plyt z takim laczem. Chodzilo mi wlasnie o cos takiego czy mozna w ten
slot zalozyc normalna karte na AGP takze THX za upewnienie mnie :)
Jako ciekawoste powiem, ze pokusilem sie wczoraj aby wyjac tego AIMM'a
ze slotu i odpalic kompa... poszedl normalnie i z ciekawosci sprawdzilem
we wlasciwosciach czy zintegrowany ukl graf. cos sobie zabral z
systemowego RAM'u a tu nic :) Niezle jajca (pewnie jakies bledne
wskazania albo co). Tak czy inaczej zintegrowana grafa chodzi koszmarnie
poprostu (CPU PIII 800MHz 2x128MB SDRAM, 2x10GB HDD 5400 obr/s) - mimo
ze procek ma jeszcze ze 30% zapasu i sporo wolnego RAM'u to filmy sie
tna na tym nie daj boze... Tak wnioskuje ze to wina grafy z tym calym
AIMM'em 4MB.
Sadzisz, ze zainstalowanie grafy by pomoglo zeby filmy chodzily plynnie
czy trzeba by cos jeszcze??? W razie czego moze uda mi sie tam dolozyc
jezcze 256MB SDRAM (512 MB to zdaje sie max ile w sumie ta plyta obsluzy...)
Pzdr, OMSON