Re: RAID 0

Autor: Edzi <Pla_at_ipla.fm>
Data: Tue 29 Nov 2005 - 08:32:37 MET

U¿ytkownik "axial" <axial@NS.poczta.onet_kropka_pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:dmfqci$opb$1@news.onet.pl...

> Ale jak kto¶ stosuje "domowe" dyski IDE lub SATA w
> obci±¿onych serwerach baz danych gdzie g³owica przez 24h/dobê
> przemiata po sektorach, a dyski grzej± siê w ¼le wentylowanej
> serwerowni z której personel zrobi³ sobie palarniê,
> to mogê siê zgodziæ, ¿e takie dyski d³ugo nie poci±gn±....
> Ale nie widzê powodu by za t± sytuacjê winiæ dyski ;)

W serwerach stosuje siê scsi, które s± z zasady lepiej wykonane od ide/sata (i
dlatego du¿o wiêcej kosztuj±), w serwerowniach s± klimy (najczê¶ciej pod³ogowe)
tyle tylko, ¿e te dyski pracuj± non stop np. macierz 4*64 dyski w podkowie
podpiêta do maszyny z AS400 i mimo ¿e kosztuje to tyle co kilka(na¶cie) dobrych
samochodów to te dyski te¿ po pewnym czasie padaj±. W zwi±zku z tym mam
pro¶bê... nie siej zamêtu, ¿e pada jeden dysk na milion, nie opieraj siê na
w³asnych do¶wiadczeniach bo nie odzwierciedlaj± one rzeczywisto¶ci niestety...
jeszcze nie daj Bo¿e kto¶ po Twoich postach stwierdzi, ¿e raid 0 jest idealnym
rozwi±zaniem i pó¼niej bêdzie p³aka³...
Na koniec: dyski s± coraz wiêksze, coraz tañsze i to prawda, ¿e trechnologia siê
poprawia ale pojawia siê coraz wiêcej miejsca (chocia¿by wynikaj±cego z rachunku
prawdopodobieñstwa) na b³êdy na tych dyskach :-). Zgodzê siê ¿e do domu mo¿na by
zaryzykowaæ raid0 (ja bym na systemowym dysku tego nie robi³) ale tylko wtedy
je¶li mamy dobr± i czêsto aktualizowan± kopie lub dane niekrytyczne.

Pozdrawiam

--
Edzi