Re: Laptop - doradzicie cos? [ot]

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 23:55:33 MET

JFK wrote:
> sposob. Po prostu stwierdzila kiedys ze stabilnosc win jej zdecydowanie do
> pracy nie starcza.

O ktorej wersji Windowsa piszesz? Bo ja pracuje na XP od samego poczatku
praktycznie i jedyne zwiechy razem z kernelem jakie widzialem byly
spowodowane sprzetem. Reszta to wykrzaczajace sie programy, ktore...

> No to polecilem jej na poczatek mdk.Spodobala sie jej
> taka stabilnosc.Nauczyla sie podstaw i mdk przestal jej wystarczac teraz
> uzywa Debiana i pewnie "chiwlka" minie zanim tez przestanie :-).

... ktore rowniez wywalaja sie pod Linuxem. A na dodatek takie KDE
potrafi sie sypnac z tego powodu i to jest przykre. Nie dotyczy to tylko
tak prostej dystrybucji jak Mandrake, ale takze wspomnianego Gentoo czy
Fedory.

> Tak naprawde skomplikowanie linuksa to mit. Jedyna roznica polega na tym
> ze wieszkosc jest do windowsow przyzwyczajona. Gdyby od poczatku uczyc ich
> innego systemu to wlasnie windows bylby dla nich skomplikowany. Wiec jesli
> ktos potrafi byc elastyczny i pozbyc sie zlych nawykow (np zaczac jednak
> czytac co system pisze do usera bo w przeciwienstwie do windows tutaj
> komunikaty _sa_ pomocne) to poradzi sobie bez problemu.

W wiekszosci masz racje, jednak skomplikowanie Linuksa nadal jest
wieksze od systemow konkurencji. MS wydaje naprawde powazne pieniadze na
badanie na temat interfejsow wlaczajac w to m.in. wywiady z
uzytkownikami. I o ile wiekszosc rzeczy w takim KDE czy Gnome jest
bardzo podobna, to niekiedy UI kuleje. Czasem to kwestia kilku dziwnie
ustawionych przyciskow, a juz cos nie gra. Nie twierdze, ze systemy MS
to idealy.

--
Potrzebujesz komputera? http://miniurl.pl/mocarz