Re: Karta Graficzna a procesor

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 13:32:11 MET

> Pytam dlatego, ze na tygodniach zamierzam sie do zlozenia topowego
> komputera gdzie gorna granica to 7 000 zl i zastanawiam sie czy: Szybszy
> proc (cos jak P 3,2 3,4 64Bit) czy lepsza karta graficzna 6600 lub podobna

Z mojego doświadczenia wynika, że procesor klasy Athlon 2000+ dobrze
współgra z kartami klasy nie wyższej niż GF6600 a może nawet staje się już
"wąskim gardłem" dla takiej karty. Jeśli chcesz coś klasy wyższej od Radeona
9600 - to zalecam procesor z poziomu 3000+. Wyższy poziom procesorów tylko
dla najszybszych na rynku kart graficznych. Nie można zapominać też o
pamięciach - dobra karta powinna mieć co najmniej 256 MB RAM, do tego
najlepiej 1.5-2 GB pamięci głównej. Mała pamięć będzie kolejnym "wąskim
gardłem".

Pozdrawiam
MN