6600 GT *AGP* - ktory najlepszy?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Mon 28 Nov 2005 - 09:34:03 MET

Dzien dobry!

Decyzja o zakupach zapadla, teraz zastanawiam sie _ktora_ karte zakupic.
Od razu wyjasnie co znaczy "najlepszy". Otorz kluczowe dla mnie jest aby
karta byla
a) referencyjnie lub lepiej taktowana (tzn. 500/1000)
b) miala *cichy* i bezawaryjny wiatraczek a najlepiej pasywne chlodzenie
c) przy odsprzedazy za 1,5-2 lata byla modelem atrakcyjnym

Moim faworytem dotychczas byl Gigabyte z pasywnym chlodzeniem o taktowaniu
pamieci 1150 (wiem, wiem tak na prawde 525). Znakomita karta ale podaz
bardzo niska co znacznie podwyzsza cene (750zl@Komputronik).
Strona modelu: http://www.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-N66T128VP.htm
Poza tym musialbym pewnie z miesiac czekac :(

Przeczytalem gdzies, ze "normalny" Gigabyte na AGP jest niedotaktowany na
pamieciach. Nie podoba mi sie to, ale jesli da sie podkrecic to czemu nie.
Karta bardzo zyskuje na wysokim taktowaniu. Podobno jednak ma ona bardzo
glosny wiatrak. Za to super cene i konkurencyjna podaz ;-)

Rozwazam rowniez Leadtek ze wzgledu na niska cene ale boje sie tez niskiej
jakosci oraz problemow np. "akurat ten model ma pamieci 3ns[1], sory reklamacji
nie ma".

Raczej nie wchodzi w gre zakup "czegokolwiek" oraz wymiana chlodzenia na dobre
i ciche. Grozi to uszkodzeniem karty oraz utrata gwarancji (sam tego nie zrobie).

Innymi slowy: co polecacie? :-)

[1] referencyjnie jest 2ns. Najlepsze maja 1.6ns

--
Marcin 'fv' Wojtczuk