Re: [OT] Pomóżcie studentowi :)

Autor: g e y b <geyb_at_polbox.com>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 09:31:42 MET

Przepraszam bardzo za off-topic na tej grupie.
Widziałem to ogłoszenie na pl.regionalne.wroclaw. Wydaje mi się. że
firma ta chce po prostu zaoszczędzić kasę. Z jednej strony chcą mieć
swojego "informatyka", który będzie opiekować się sprzętem i
oprogramowaniem, z drugiej nie ma kasy na pełny etat lub skorzystanie z
usług licznych firm świadczących takie usługi. Z tego, co pamiętam,
proponują m.in. 1/8 - 1/10 etatu za pracę 1-2 razy w tygodniu po 4
godziny. W praktyce będzie to pewnie więcej - wiem z doświadczenia, że
samo postawienie windowsów na komputerze u klienta nie zajmuje wiele,
ale jak doliczysz do tego instalację sterowników, oprogramowania,
konfigurację, eksport/import dokumentów i poczty to okaże się, że przez
te 4 godziny zrobisz jednego peceta i tyle. Normalnie firmy za taką
usługę biorą ok. 100 zł netto. A Ty będziesz pracować 4..8 dni w
miesiącu za 300 zł. Sam sobie policz, kto na tym zyskuje najwięcej.
Widzę tylko jeden plus takiej pracy - nie siedzisz bezczynnie, robisz
coś, czym możesz potem pochwalić się u przyszłego prawdziwego
pracodawcy. Mam tu na myśli nie pracę pseudo informatyka (raczej
robotnika od porządków w firmie) lecz zaradność i chęć powiedzmy rozwoju
jeszcze w czasie studiów. Na pewno nabędziesz doświadczenia - pewnie
nieraz będziesz musiał zarobić końcówki, pobawić się w konfigurację
jakiejś usługi sieciowej, być może zetkniesz się z problemami biurowych
userów typu: zniknęła ikonka, program się nie uruchamia, nie działa
drukowanie, nie widać sieci, znowu nie pamiętam hasła do bazy Płatnika
itp. To może przydać się potem w kolejnej pracy. Być może będziesz mógł
się trochę powyżywać - np. postawisz firmowy serwer pod jakimś linuksem,
może zaproponujesz coś ciekawego, za co dostaniesz jakąś premię -
cholera wie. Jak wspomniałem - na sensowne zarobkie nie masz co liczyć,
bo licząc, że taki informatyk-robotnik na pełnym etacie zarobi ok. 2000
netto to za 1/8..1/10 etatu dostaniesz własnie ok. 200 - 300 zł.

G.

p.s.
Obiecuję więcej nie pisać nie na temat na tej grupie.

p.s.2.
Cholera, nie wykonujcie jakichkolwiek usług za mniej niż 100 zł - albo
user się nauczy albo niech łoś płaci za brak wiedzy, ale nie psujcie do
cholery rynku - złożenie peceta + instalacja softu za 50 zł na czarno?
Potem właśnie takie firmy jak wspomniana wyżej szukają oszczędności i
wykorzystując sytuację na rynku pracy zatrudniają studentów za grosze.